През 2015 г. в близост до Нагасаки отваря врати хотел от нов вид – в него работата се върши главно от роботи. Гостите биват посрещани от робот динозавър, и са заобиколени от машини, изпълняващи функции като портиерската, транспортната или боклукчийската.
Сега, почти 4 години по-късно, хотелът обяви, че се отказва от 243 робота, които не са конструирани с достатъчно умения за тази работа. Решението също така се дължи и на оплаквания на гости заради шум и некоректно обслужване.
Веригата, която има подобен обект и в Токио, съобщи, че ще запази част от роботите си, но ще наеме и хора за дейностите, които не са по силите на машините.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Този експеримент поставя под въпрос възможността за изпълнение на работа от роботи на определени задачи.
Уменията в тази сфера се делят на две части: технически и емоционални. Първите включват способността за изпълнение на задачи с прецизност и последователност. В този аспект машините са особено ефективни за извършване на повтарящи се, неусложнени и уморителни за човека задачи. Затова и те се използват масово от компании-производители. Роботите не са ограничени от умора, физически или психологически проблеми. Те повтарят същия жест с прецизност, която човекът не може да постигне.
„Твърдите” умения са силната страна на роботите в отношенията с клиентите. Що се отнася до „меките” умения, те се обръщат към адаптиране на различни ситуации, съпричастност и т.н. Роботите и техните алгоритми все още не са в състояние да разработят такива знания, за да могат да се справят с неясни, сложни и неочаквани ситуации.
Девизът на хотелската верига „Хен-на“ е „Най-високата ефективност“. Към момента обаче тази ефективност остава непостижима – роботите просто не са готови за главната роля.