През 2015 г. в близост до Нагасаки отваря врати хотел от нов вид – в него работата се върши главно от роботи. Гостите биват посрещани от робот динозавър, и са заобиколени от машини, изпълняващи функции като портиерската, транспортната или боклукчийската.
Сега, почти 4 години по-късно, хотелът обяви, че се отказва от 243 робота, които не са конструирани с достатъчно умения за тази работа. Решението също така се дължи и на оплаквания на гости заради шум и некоректно обслужване.
Веригата, която има подобен обект и в Токио, съобщи, че ще запази част от роботите си, но ще наеме и хора за дейностите, които не са по силите на машините.
Този експеримент поставя под въпрос възможността за изпълнение на работа от роботи на определени задачи.
Уменията в тази сфера се делят на две части: технически и емоционални. Първите включват способността за изпълнение на задачи с прецизност и последователност. В този аспект машините са особено ефективни за извършване на повтарящи се, неусложнени и уморителни за човека задачи. Затова и те се използват масово от компании-производители. Роботите не са ограничени от умора, физически или психологически проблеми. Те повтарят същия жест с прецизност, която човекът не може да постигне.
„Твърдите” умения са силната страна на роботите в отношенията с клиентите. Що се отнася до „меките” умения, те се обръщат към адаптиране на различни ситуации, съпричастност и т.н. Роботите и техните алгоритми все още не са в състояние да разработят такива знания, за да могат да се справят с неясни, сложни и неочаквани ситуации.
Девизът на хотелската верига „Хен-на“ е „Най-високата ефективност“. Към момента обаче тази ефективност остава непостижима – роботите просто не са готови за главната роля.