Вчера излезе информация, че „Фолксваген“ ще се ребрандира в Съединените щати на „Волтсваген“. Беше съобщено, че необичайната стъпка се предприема от дъщерното дружество на германския автомобилен гигант зад Океана, за да се популяризира новият електрическия модел.

В „Туитър“ дори може да се намери профил на „Волтсваген“, където се анонсира, че след 66 г. е необичайно да се променя името на компанията, но автомобилният гигант е с „младо сърце“ и са се преориентирали към електрическите коли.

Беше посочено, че новото име произлиза от термина „волт“, който е мерната единица за електрическо напрежение.

Оказа се, че новината е подранила първоаприлска шега. От пресцентъра на дружеството в Германия са обяснили пред „Уол стрийт джърнал“, че подобно нещо няма да се реализира.

Уточняват, че целта била да се привлече внимание към новата стратегия на „Фолксваген“, защото предстои пускането на първия изцяло електрически спортен модел ID. 4 в САЩ.

Проблемът дошъл, след като новината за преименуването предизвикала широк обществен отзвук, а с него и спад в цената на акциите на компанията. Най-вероятно затова от „Фолксваген“ побързаха да уточнят, че всичко е шега и маркетингов трик.

„Не искахме да подвеждаме никого. Всичко е просто маркетингова кампания, целяща да накара обществото да говори за новия ни модел ID.4.“, се допълва от централата на „Фолксваген“ във Фолфсбург.

Всичко започва в понеделник, 29 април, когато на сайта на компанията в САЩ се качва прессъобщение за предстоящата промяна. Няколко часа по-късно документът е свален. Той обаче е стоял достатъчно дълго, за да привлече вниманието на журналистите и феновете на марката.   

Във вторник информацията се качва отново на сайта и всички вече са убедени, че промяната на името е реална ще влезе в сила през май, както е обявено. Цитиран е и изпълнителният директор на американското дружество Скот Кеог. 

„Може да променяме една буква, но няма да сменим ангажимента си към хората – да правим най-добрите превозни средства в този клас“, пише в прессъобщението от името на Кеог. 

От „Фолксваген“ в Германия обаче са категорични – информацията не трябва да се взима на сериозно. Малко след реакцията от Европа, кампанията за смяна на името е прекратена, а акциите на дружеството се възстановиха до предишните си стойности. 

Германският автомобилен гигант многократно е обявявал намерението си да стане най-големият производител на електрически превозни средства в света. През 2020 г. от заводите на компанията са излезли 231 хил. коли на ток - три пъти повече, отколкото година по-рано.