Музикалните ритми помагат на бебетата да се научат да говорят по-бързо, предаде АФП, позовавайки се на проучване, публикувано в САЩ.
Учените са сравнили две групи от деца на 9-месечна възраст. Първите се опитвали да пресъздадат музикален ритъм, като бият малък барабан, а вторите си играели с колички и кубчета.
Резултатите сочат, че децата с музикални играчки показват по-голяма дейност в дяловете на мозъка, които отговарят за разграничаване на вокални и музикални функции, важни за научаването на езика.
"Това изследване е първото, проведено с толкова малки деца, и предполага, че бебетата, изложени на музикални ритми в по-ранна възраст, имат по-изявени способности за разпознаване на езика и музиката", обяснява Кристина Зао, изследовател от Института за образование и изучаване на мозъка (ILABS) във Вашингтонския университет и ръководител на проекта. "Това означава, че по-ранната музикална стимулация може да се отрази върху когнитивните способности на децата".
Езикът, както и музиката, има много ясно изразени ритмични характеристики, подчертават учените. Ритъмът на сричките например помага да се разграничават звуците и да се разбере казаното от даден човек. Точно тази способност за идентифициране на различията в звуците помага на бебетата да се научат да говорят.
За да се изпробват ефектите от музикалното обучение, с 20-те бебета са проведени 12 сесии от по 15 минути в продължение на месец. Седмица след края на експеримента, всички деца са подложени на скенер, за да бъдат установени точните зони в мозъка им, които се активизират при слушането на серия от музикални звуци и думи.
Бебетата, които дотогава са били в музикалната група, са показали ясни мозъчни функции, свидетелстващи за по-добрата им способност да отчитат музикалните изменения.
Изследователите са съсредоточили наблюденията си върху два мозъчни дяла: слуховия кортекс и префронталния кортекс. Точно те са ключът към повишаването на вниманието и концентрацията. БТА