Дори след като държавите започнат да отпускат наложените заради COVID-19 превантивни мерки и да възвръщат нормалния ритъм на икономиката и бизнеса, масовите събирания ще бъдат сред последните, които ще се върнат към обичайния си начин на работа.

Хиляди събития по целия свят бяха отложени или напълно отменени през последните месеци и към момента е трудно да говорим за някаква яснота кога отново, например, ще можем да отидем на концерт на любима група.

В свой анализ от компанията Coco Agency посочват, че организаторите на мероприятия и посетителите имат една и съща основна грижа - как събитията да станат възможни, но не за сметка на безопасността.

Снимка: Coco Agency

Има няколко различни сценария. „По-оптимистичният е, че след месеца на изолация хората ще имат нуждата от социален контакт, масови събирания, бизнес, спорт, забавление и събития. Посещаемостта ще се покачи значително, следвайки нуждите на хората, които се опитват да компенсират изпуснатите възможности по време на COVID-19“, коментира Дан Фироиу, водещ промоутър и ивент организатор за Балканите, Централна и Източна Европа и Близкия изток в агенцията.

„По-реалистично e да очакваме хората да бъдат много внимателни в идните месеци и че предпазването на здравето ще остане основен приоритет“, допълва той.

Според него в тази ситуация способността на ивент организатора да предостави безопасна околна среда и създаването на успешна комуникацията с публиката ще определи развитието на дадено събитие.

През март 2020 г. СЗО публикува документ с основни препоръки за планиране на масови събития в контекста на COVID-19, в който се изброяват необходимите предпазни мерки, които ивент организаторите трябва да вземат предвид при планирането на техните събития с цел изграждането на безопасна среда за тяхната публика.

Снимка: Coco Agency

Фаза на планиране

  • да се сътрудничи с местните здравни власти и да се обмисли цялостната епидемична ситуация в държавата/региона/града, където събитието ще се състои; - да се направи оценка на риска;
  • да се предостави достатъчно пространство между посетителите;
  • да се определи продължителността на събитието, качеството на местната здравна система и капацитета и готовността й да реагира адекватно.
  • да се планира по какъв начин ще се контролира цялото събитие и движението на хората, за да се минимализират шансовете за разпространение на вируса
  • да се планира възможността за предоставяне на медицински материали и лични предпазни средства от първа необходимост, като маски и дезинфектанти.

По време на мероприятието

  • информиране за рисковете чрез ясни послания и инструкции и избягването на разпространяване на подвеждаща или неясна информация;
  • да се насърчават посетителите да бъдат отговорни, да стоят у дома, ако се чувстват неразположени;
  • да бъдат самодисциплинирани и да следват необходимите мерки за спазване на хигиена;
  • да имат самоконтрол и да се самоизолират, ако не се чувстват разположени;
  • да носят предпазни маски, ако имат съмнение, че разпространяват вируса. За да се улесни това, ивент организаторът трябва да предостави необходимото оборудване и места, където хората ще бъдат тествани. Тези съоръжения трябва да бъдат снабдени с най-необходимите материали с цел да се предоставят бързи тестове на посетителите – маски, безконтактни термометри, както и бързи и надеждни санитарни продукти за редовна дезинфекция на пространството.

След края на събитието

  • да се сподели информация относно броя на заболелите посетители на мероприятието, броя на хората в изолация, броя на хората под карантина;
  • да се споделят проблемите по време на събитието и намерените решения;
  • асистиране на регистрираните заболели посетители с цел успешното им завръщане в родните им градове и държави;
  • споделяне на възможно най-много информация за успешните практики и даване на обратна връзка за подобрение на не толкова успешните.
Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement