Когато шапката е „погълнала“ слон. Или човек, или една цяла любов. Шапкарят е Малкият принц – мъничко пораснал, но без да му тежи. Той е Влади Михайлов – в една история за шапки и хапки любов, изрезки живот и кръпки мечти...

Според Нея той, шапкарят, е и музикант, и композитор, и продавач, и психолог, а сигурно и водопроводчик... На една привидно празна сцена се водят едни привидно празни приказки за... шапки. Един привидно несериозен мъж съвсем сериозно и непривидно очаква една специална жена... В цялата тази схема от „привидности“ той е всичко за себе си, а тя е всичко за него. Тя е красива, той е чаровен, те са двойка – предопределена, натурализирана, споена, раздвоена в единението си и неизбежна в любовта си.

„Аз и ти, преди ние“ е съвременно story, като тези в Инстаграм, красиво, но много по-дълго и романтично, и създадено от две сърца, изтощени от маратона на собственото си (съвместно) живеене (и чатене). Преродени чрез търсенето и намирането – на единия в другия, на болката, на усмивката, на миналото и настоящето, на правилната шапка...

Дотук представлението в арт център „Сити марк“ може и да звучи като театрален чиклит, но това също е привидно. Първо, защото авторът е мъж – Светльо Томов – психолог, сценарист и съпруг на вдъхновяващата с енергията си актриса и драматург Здрава Каменова. Второ, защото той е създал не просто поредната пиеса за двойки и семейни начала, а цял един код за разчитане на взаимоотношения, за път към свободата отвъд клишето, но и за клишетата в нас – когато ти трансформираме в уникалности.

Снимка: Велико Балабанов

Погледът на Томов към мъжа и жената в тази пиеса е свежарски, ненатрапчив и ироничен. И поднесен с динамика, която те държи в идеалната среда – на осъзнаване и размишления, сред които не се давиш, а придобиваш усещането, че започваш да плуваш.

„Аз и ти, преди ние“ продължава само един астрономически, човешки, истински и смислен час. Този необикновен час е дебют в театъра за режисьора Димитрис Георгиев. Дебют е и за Влади Михайлов – на сцена, на която му се налага не само да пее. За Йоанна Темелкова пък е завръщане в храма на Мелпомена след 3-годишна пауза. Тази тройна „заплаха“ се оказва кадем за представлението.

За Влади Михайлов това е поредната перфектно изпълнена задача – заради таланта и лекотата, които постига. Йоанна Темелкова „звучи“ и „стои“ на сцената по-уверена отвсякога, поглъщайки с цялото си същество уюта на зрителната зала. Очевидно е, че при тези резултати, постигнати от играта на двама актьори, светлини, сенки и абсолютно „бездекорие“, доминираща заслуга има и режисьорът Димитрис Георгиев.

Снимка: Велико Балабанов

Преди няколко години, роденият през 1994-а Димитрис, стана най-младият режисьор в най-голямата българска продуцентска кино компания, автор е на десетина късометражни филми, музикални клипове и на книга.

Първият му допир с театъра е умел опит за излизане от рамките – и заради оригиналния подход към пространството, и въвличането на публиката в сюжета, без това да й създава дискомфорт. И заради безпощадната откровеност и чистота, която постига от работата с актьорите. Част от това постижение е моментът, в който Влади Михайлов запява, и с това се поставя кулминационна точка на този постоянно преобръщащ се от собствените си камъчета диалог.

В „Аз и ти, преди ние“ има много каламбури с шапки, но по-ценни остават изреченията, които с болезнена острота докосват всяка (не)вярваща в себе си половинка. Защото, както казва героинята на Йоанна Темелкова, „не можем да бъдем пълноценни заедно, ако по отделно не сме цели“...

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement