Японският клон на технологичния гигант „Майкрософт“ тества четиридневна работна седмица и установи, че продуктивността на служителите е скочила с цели 40%, съобщи "Си Ен Ен Бизнес".

Четиридневната работна седмица е типична за по-малки компании. Психолози смятат, че тридневната почивка е от голяма полза за служителите, тъй като те могат да се съсредоточават много по-добре в работните си задължения след това.

Японският „Майкрософт“ тествал този вариант през август 2019 г. Целия месец всички служители почивали петък, събота и неделя. Работното време било драстично намалено, но резултатите на служителите се подобрили. Продажбите на отделен служител скочили с 40% в сравнение със същия период за предходната година.

Освен намаленото работно време мениджърите ограничили времето, което всички служители прекарват в работни срещи и отговаряне на служебни имейли. Работните събирания били намалени до максимум 30 минути, като вместо имейли и лична комуникация, служителите използвали чат програма.

От допитване станало ясно, че 90% от работниците в „Майкрософт“ Япония се чувствали по-добре след този един месец.

По-кратката работна седмица довела и до други ползи за компанията, като пестене на електричество, например.

В Япония подобна инициатива е изключително наложителна. Това е държавата, в която служителите работят най-много извънработно време. Японците дори имат специален термин – кароши, който означава „смърт от преработване, стрес и депресия“.

От „Майкрософт“ планират още няколко тестови месеца, като този път ще поискат от служителите си в Япония да дадат свои идеи как да се подобри балансът между работно време и ефективност.