Рос Харпър и Ед Мойз, които носят джинси и маратонки, приличат на всички 22-годишни британци, ако оставам настрана факта, че по лицата им е изписано "Buy my face" (Купи лицето ми).

Присъствието им на тротоара на Оксфорд съркъс в Лондон не остава незабелязано – минувачи хвърлят учудени погледи върху двамата, които са с дипломи от Кеймбриджкия университет.

Колко струва?, питат испански туристи. Сто лири, отвръща Рос Харпър, който е бивш студент по невронауки. Това е цената за предоставянето под наем на двете лица, превърнати в рекламни пространства, за един ден.

Испанските туристи очевидно не са сред клиентите им, но кандидати да ползват услугите на тези подвижни рекламни пана не липсват. Харпър и Мойз събрали по този начин над 30 000 лири, след като през октомври 2011 г. основали малката фирма Buy my face, за да платят обучението си.

През май те планират да опитат късмета си и в чужбина. Има интерес в Хонконг, САЩ и цяла Европа, поясни Харпър.

Историята им е интересна, като се има предвид, че в родината им има голяма безработица сред младежите и дори дипломираните от най-престижните учебни заведения трудно намират работа.

Харпър и Мойз взели заеми от по 25 000 лири, за да платят обучението си. Имаме дълг от 50 000 лири и не желаем да правим големи инвестиции, поясни Мойз.

От 1 октомври 2011 г. двамата успели всеки ден да "продадат" лицата си както на малки, така и на големи фирми, сред които Ernst & Young. Първия ден ги продадохме за 1 лира, си припомни Мойз. Днес обаче в сайта им има около 7000 посещения дневно и двамата увеличиха тарифите си.