Японски режисьор спечели „Златната палма” на 71-вия кинофестивал в Кан. Хирокадзу Каре-Еда беше отличен за филма „Семеен въпрос” (оригинално заглавие „Магазинни крадци”, Manbiki kazoku).
Председател на журито, което оценяваше номинираните ленти, беше холивудската звезда Кейт Бланшет.
Тазгодишният фестивал премина под знака на обвиненията в сексуален тормоз, разтърсили Холивуд.
Полският режисьор Павел Павликовски получи приза за най-добра режисура за мелодрамата „Студена война” (Zimna wojna). Павликовски е награден в Кан за първи път, но е носител на „Оскар” за най-добър чуждестранен филм през 2005 г. за черно-бялата драма „Ида” (Ida).
Ливанская кинематографистка Надин Лабаки получи Наградата на журито за социалната драма „Капернаум” (Capharnaum или Capernaum) за съдбата на децата, жертва на насилие в раздирания от социални проблеми съвременен Бейрут.
Наградата за най-добър сценарий беше присъдена на два филма – на италианката Аличе Рорвахер за филма „Щастливия Лазар” (Lazzaro felice) и на филма „Три лица” (Se rokh) на иранския режисьор Джафар Панахи,който е и сценарист на филма.
Американецът Спайк Ли, който не е участвал в Кан от 27 години, бе удостоен с Голямата награда (Grand Prix) за BlacKkKlansman.
Политическият филм, в който режисьорът от Бруклин заклеймява едновременно расизма, крайната десница и президента Доналд Тръмп, започва с историята на чернокожия полицай Рон Столуърт, внедрил се в Ку Клукс Клан през 1978 г., и завършва със събитията в Шарлотсвил във Вирджиния през август 2017 г.
Филмът на белгийския режисьор Лукас Донт „Момиче” (Girl) бе награден със „Златна камера” . Филмът на фламадеца участваше в програмата „Особен поглед” и беше отличена и с наградата на Международната асоциация на кинокритицитев FIPRESCI (ФИПРЕССИ).
Италианският актьор Марчело Фонте бе отличен с наградата за най-добра мъжка роля за бруталната криминална драма „Кучкарят” (Dogman) на режисьора Матео Гароне.
Казахстанската актриса Самал Еслямова беше удостоена с приза за най-добра женска роля за главната роля в руския филм „Айка” на режисьора Сергей Дворцевой, който също е роден в Казахстан – социална драма, разказваща историята на млада нелегална имигрантка от Киргизстан – Айка, която е принудена да се откаже от новороденото си дете и се опитва да оцелее в жестоката реалност на съвременна Москва.