Нов израелски закон се опитва да се пребори с ширещите се хранителни разстройства сред младежта, като забрани рекламирането на стоки за местния пазар с манекенки с нездравословно ниско тегло.
Гласуваният текст изисква също от авторите на рекламите да разкриват пред потребителите дали са използвали техники за коригиране на изображения, за да изглеждат моделите по-слаби.
Законът е първият опит на правителството да се намеси в бизнеса на модната индустрия, която често е обвинявана в идеализирането на екстремно кльощави модели. Подрастващите ги следват сляпо и често си навличат хранителни разстройства като анорексия и булимия.
Поддръжниците на закона се надяват той да насърчи използването на манекенки със здравословна външност за местните рекламни кампании. Той ще обърне внимание и върху дигиталните техники, които трансформират вече тънките модели в илюзорни призрачни създания.
"Ние искаме да разобличим илюзията, че изобразеният манекен е реален", твърди една от вносителките на закона д-р Рейчъл Адато. Тя сравни борбата с анорексията с борбата с тютюнопушенето.
В Израел 2% от момичетата на възраст между 14 и 18 години страдат от разстройства на храненето на психична основа. Новият закон изисква всяка участничка във фотосесия, предназначена за израелския пазар, да представи документи с тримесечна давност, доказващи че не страда от недояждане по стандартите на Световната здравна организация.