Без съмнение 2020 г. ще остане най-ужасната в историята на Холивуд – отложени премиери, недовършени филми, празни киносалони. Дори гигантите „Дисни“ не успяха да избегнат кризата и по всичко изглежда, че ще завършат годината със загуба от 5 милиарда долара.
И ако са се надявали, че игралната версия на „Мулан“ ще успее да им помогне да намалят загубата, със сигурност са останали неприятно изненадани - при бюджет от 200 милиона, продажбата на билети донесе едва 65 милиона долара.
След като половин година филмът не можа да тръгне по кината заради пандемията, „Дисни“ взеха едно противоречиво решение – избраха да не пускат филма по кината в САЩ, а само по света. В Америка филмът директно попадна на стрийминг платформата „Дисни +“.
Европейският пазар нямаше потенциала да спаси "Мулан" от загуба и макар в доста държави към филма да имаше интерес (в България за първата седмица отидоха да го гледат над 20 000 души), надеждата на създателите му беше филмът да е успех в Китай. И тук прогнозите се оказаха грешни.
В Китай зрителите са влюбени в анимацията за Мулан от 1998 г. За Китай историята на жената войн не е нещо ново, тъй като е базирана на легенда отпреди няколко века.
Мулан е героиня в много китайски книги, пиеси, филми и сериали, но с излизането на американския анимационен филм целия свят научи епичната ѝ история. И до днес филмът е един от най-успешните филми на Дисни, прожектирани в азиатската държава.
Китайците не само не проявиха същия ентусиазъм към новата версия, какъвто към старата, а направо намразиха игралния филм.
Зрителите останаха възмутени от почти всички решения на американската компания, макар че една от основните цели на филма беше да поправи „грешките“ на анимацията, считана в САЩ за расистка.
Всъщност единственото, което наистина много харесва на китайските зрители е младата актриса Лю Ифей, която е избрана за главната роля.
На сайта LadyZone.bg може да научите какво решиха да променят създателите на игралната версия и защо това се оказа грешка за стотици милиони: