Социалната мрежа и технологичен гигант “Фейсбук” готви голяма промяна във философията на компанията с акцент върху сигурната лична комуникация, заяви създателят й Марк Зукърбърг в блог пост.

Вместо компанията да поощрява публичната комуникация, както е в момента с пускането на статуси и коментари, те ще обърна по-сериозно внимание върху личните съобщения. Зукърбърг коментира, че това ще стане след промени, които ще позволят потребителите на “Инстаграм”, “Фейсбук”, “УатсАп” и “Месинджър” да си изпращат съобщения.

За разлика от публичните съобщения, които всеки ден пускаме в личните си профили в социалната мрежа, тази комуникация ще може да бъде изтривана след определен период от време.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Зукърбърг описва предстоящата промяна като преминаването от “дигитален градски площад”, каквото в момента представлява “Фейсбук”, към “дигитален хол”. Това ще рече, че много по-малки групи от хора ще могат да комуникират в защитена среда.

“Ние строим основата на социалната комуникация онлайн в посоката, която хората искат – да разговарят сигурно и лично. Смятам, че платформа, фокусирана върху защитената комуникация ще стане много по-важна отколкото съвременните платформи”, коментира Зукърбърг.

Новата посока, в която ще тръгне компанията, притесни Силициевата долина, като се появиха коментари дали “Фейсбук” ще може да таргетира реклама онлайн в платформа, която е насочена предимно към личната комуникация.

Зукърбърг не разказа в подробности как точно ще се случи промяната, но отбеляза, че е наясно със скептицизма на масите към социалната мрежа, особено след скандалите с лични данни.

“Честно казано нямаме много добра репутация в построяването на услуги, които защитават личните данни и в исторически план винаги сме се фокусирали към инструменти за публично споделяне. Но многократно сме показвали, че можем да се променяме и да даваме на хората услуги, които наистина искат, включително личните съобщения”, пише той в изявлението си.

Все още не е ясно колко време ще отнеме планираната мащабна промяна.