Компанията OpenAI обяви, че вече е възможно да пазарувате директно в ChatGPT, въпреки че покупката все още изисква преминаване през сайт на трета страна. Тази нова функция още повече размива границата между интерфейса с генеративен изкуствен интелект (ИИ) и търсачката, пише БГНЕС.

При търсене, ChatGPT предлага идеи за продукти с кратко описание, обобщение на потребителски отзиви и връзки към сайтове на търговци, за да се осъществи окончателната покупка. Услугата, достъпна в Съединените щати от понеделник, постепенно ще бъде достъпна за всички пазари, където ChatGPT присъства, включително за потребители, които нямат ChatGPT акаунт. Първоначално ограничен до база данни, ChatGPT интегрира интернет съдържание в резултатите си, с което се доближава до търсачката на Google. С интеграцията на пазаруването, OpenAI навлиза в още по-директна конкуренция с дъщерното дружество на Alphabet.

 „Просто започнете разговор“

„Пазаруването онлайн може да бъде досадно“, се казва в изявление на OpenAI. „Вместо да превъртате страниците с резултати“, ясна препратка към Google, „можете просто да започнете разговор. Задавайте уточняващи въпроси, сравнявайте продукти и се фокусирайте върху най-важното, всичко това на естествен език.“ OpenAI в момента ограничава продуктовата си гама до мода, красота, дом и електроника, „а след това ще разшири предлагането въз основа на обратна връзка“.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

За да противодейства на появата на конкурентни асистенти с изкуствен интелект, Google интегрира своя собствена платформа, Gemini, в своята търсачка. Той предлага генериран от изкуствен интелект отговор в горната част на страницата, преди обичайните връзки към съответните уебсайтове. Според специализирания уебсайт Techcrunch, OpenAI няма да получава процент от приходите от електронна търговия, генерирани чрез ChatGPT.

„Търсенето се превърна в една от най-популярните и най-бързо развиващите се функции“, разкри компанията OpenAI, заявявайки, че е осъществила над един милиард търсения през последната седмица. Получените резултати „са независимо подбрани и не са реклами“, уточнява стартъпът, отбелязвайки разликата си с Google, който предлага възможността за плащане за подобряване на позицията му в резултатите от търсенето. OpenAI скоро ще добави функция памет към пазаруването, предоставяйки на ChatGPT повече контекст за вкусовете и нуждите на потребителите.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK