Шестима млади предприемачи от Баския регион в Испания са на път да направят може би най-голямата иновация във винената индустрия досега – синьо вино. Само след няколко месеца напитката ще бъде достъпна на европейските пазари.
Синьото вино, което те са нарекли „Гик“, е смесица от бяло и червено грозде и е без добавени оцветители и подсладители. Нестандартният цвят е получен изцяло от натурални съставки – пигмент от гроздова ципа и химическо вещество от растението багрилна сърпица (синилник).
Идеята за подобен нетрадиционен продукт идва от „Стратегията „Син океан“ – книга от В. Чан Ким и Рене Моборньо, в която бизнес пазарът метафорично е представен като един претъпкан от конкуренция червен океан и е необходимо да се намери стратегия, с която водите да станат отново сини.
Според Артис Лопес, един от участниците в нестандартния проект, синият цвят е и символ на „развитие, иновация, лекота, промяна и безкрайност“.
Баският регион е познат със своите традиции в производството на пенливи вина, но идеята е новият продукт да страни от приетите стереотипи. Въпреки че никой от младежите няма опит във винопроизводството, всички те са на мнение, че винената индустрия в Испания има нужда от малко революция.
Сладкото синьо вино би си отивало чудесно със суши, начос с гуакамоле, паста Карбонара и пушена сьомга.