Козметиката и бижутата са най-купуваните подаръци за празника на влюбените – 14 февруари, показа проучване на поведението на потребителите на Българската ритейл асоциация (БРА).

За да зарадват любимите си, българите купуват още бельо, плюшени играчки, луксозни шоколадови бонбони, дрехи, обувки, чанти и аксесоари. По-практичните пък внимават да не сгрешат и използват подаръчен ваучер, с който всеки може да реши какво да си купи.

„Очаквано жените пазаруват много повече. Съотношението е 70% към 30% в полза на нежния пол. Някои жени ще си купят и тоалети специално за вечерта, а много малка част от мъжете ще влязат в магазина за повода. От друга страна, мъжете правят по-големи и по-скъпи подаръци на жените на този ден“, коментират експертите от БРА.

От асоциацията очакват повишаване оборотите на физическите магазини, тъй като за първи път от три години няма да има COVID ограничения за пазаруващите. Другата причина за тази тенденция е и високата инфлация.

Резултатите от последното изследване на нагласите сочат, че 66% от българите празнуват свети Валентин. За 46% Денят на влюбените представлява възможност за отпразнуване на връзката, за 25% това е чужд празник от друга култура, а за 20% е просто комерсиален празник.