Едно първо и едно трето място в презокеанско рали – така започва новата година за тричленният екипаж на яхта "Фурия".

Това е първата българска яхта, участвала в най-масовото пресичане на Aтлантическия океан: 15 дни в състезание с 200 други яхти.

Всичко започва от Канарските острови и завършва до остров Санта Лучия. Дължината е около 2700 мили, или 5000 километра.

"Коментарът на екипаж, който стана трети в нашата дивизия, беше, че е срамно да ги бием с яхта, която те могат да закачат на кърмата си като спасителна лодка", разказва Михаил Копанов, който е треньор и състезател по ветроходство.

Той и колегата му Деян Зайков са поканени в екипажа от адвоката по граждански дела Румен Котов. Месец и половина юристът не е стъпвал в съда, но успява да убеди приятелите си, че малката "Фурия" ще се справи с доста по-големи и бързи яхти.

"С нашата малка яхта това означава непрекъснато клатене, шумове най-различни, наоколо само вълни. Никаква романтика няма", признава адв. Котов.

Екипажът кара максимално бързо със спинакер – допълнително платно. И е на ръчно управление.

"Т. е. като рибарските лодки, с - както жена ми се изразява - една пръчка, която я буташ наляво и надясно", обяснява адвокатът мореплавател.

"Когато караш при един овладян риск, всичко е нормално, но прекрачиш ли дори за малко тази граница, чувството е такова, все едно, че си яхнал разярен бик", разказва пък Копанов.

Всички подчертават, че колкото повече опознаваш морето, толкова повече респект изпитваш от него.

В първите дни на 2016-та третият от групата, Деян Зайков, пази "Фурия" на остров Мартиника. Мечтата на екипажа е да се направи такива регата и по дължината на Черно море