Тази вечер (23.02) се отправяме на едно далечно пътешествие в Космоса по bTV Cinema. В „Месец на Оскарите“ зрителите ще могат да гледат „Интерстелар“ на Кристофър Нолан.

Ето и 10 неща, които не знаете за филма.

Всичко да е истинско

Научният съветник на филма д-р Кип Торн заложил две условия за работа на екипа – нищо да не нарушава законите на физиката и всичко да произлиза от реални научни теории и спекулации, а не от въображението на сценаристите.

Кристофър Нолан се съгласил с условията, стига те да не пречат на заснемането на филма. Естествено това не изключило съвсем сблъсъците между Нолан и Торн, които в продължение на две седмици спорили дали може нещо да се движи по-бързо от скоростта на светлината.

Снимка: IMDb / Interstellar

Черната дупка

За да създадат червеева и черна дупка, екипът по специалните ефекти си партнирал постоянно с Кип Торн. Ученият предоставил стотици страници теоретични документи на екипа, които след това написали специален софтуер, който да генерира компютърни симулации на базата на тези изчисления.

Някои от кадрите трябвало да бъдат рендвани от програмите в продължение на стотици часове, като финалните специални ефекти на филма заемали 8000 терабайта пространство.

Симулациите били толкова точни, че на базата на тях Кип Торн написал две научни статии – една за астрофизичното общество и една за експертите по компютърна графика.

Пътуване в пространството

 

Начинът, по който героите пътуват в космическото пространство във филма, е базиран на трудове на физика Кип Торн. Те са базови и за метода на пътуване в романа на Карл Сейгън „Контакт“.

Намигване

Червеевата дупка е поставена близо до Сатурн като намигване към класиката „2001: Една одисея в Космоса“.

Стенли Кубрик първоначално искал голяма част от филма да се развива близо до Сатурн. За жалост компютърните технологии тогава не успели да произведат пръстените на Сатурн и затова планетата била сменена с Юпитер.

Капсулите за сън

Устройствата, в които астронавтите прекарват големи количества време в Космоса, съдържат студена вода. Това е препратка към други изследвания, според които хибернация при човека може да бъде постигната само с довеждането до хипотермия.

Тази технология се използва за лечение на мозъчни травми. Предлага се също и при тежки наранявания, когато пострадалият трябва да бъде транспортиран на голямо разстояние преди да получи медицинска помощ.

Апокалипсисът на Земята

Идеята за изчезването на видове на планетата ни не е нова. Нолан обаче използва съвсем реални кадри и вдъхновение за нея.

Документалните разкази на възрастни хора за голяма прашна буря са истински и са част от филма на Кен Бърнс „Прашната буря“ от 2012 г. Нолан бил толкова впечатлен от документалния филм, че се обадил на режисьора лично да поиска разрешение да ги използва.

Природното бедствие се случва през 30-те години на миналия век в Съединените щати и Канада.

Саундтрак

Кристофър Нолан описва музиката на Ханс Цимер за филма като най-добрата, която някога е писал.

Цимер не получил никакъв сценарии от Нолан, върху който да базира музиката си. Прочел единствено бележка с дължина една страница, която да описва бегло идеята на филма.

Саундтракът е толкова точен, че допълва историята. Когато героите кацат на планетата на Милър чуваме, че в музиката звучи отброяване на всяка секунда и половина. Заради разтеглянето на времето от гравитацията, всеки удар символизира един ден на Земята.

Почти 100% до реалността

Благодарение на изключително точно пресъздадените физични закони, изображенията на черната дупка във филма са почти 100% идентични до тези в реалността, смятат учените.

Те са толкова точни, че когато човечеството успя да заснеме за първи път черна дупка, тя изглеждаше почти идентично с това, което всички видяхме във филма на Нолан.

Много, много пуканки

За преследването на дрон през поле от царевица, Кристофър Нолан и екипът му посадили декари от растението.

Царевицата след това била продадена и дори донесла печалба на екипа.

И малко въображение

Единственото, което се базира на повече въображение отколкото на наука, са ледените облаци на една от планетите. Според Кип Торн ледът не може да издържи натоварването на толкова големи структури.