Киноманите в Китай похарчиха 17 млрд. юана за билети през 2012 г., с което страната се наложи като втория най-голям филмов пазар в света след Съединените щати.
Продажбите нараснаха с 30% спрямо 2011, обяви медията, позовавайки се на Държавната администрация за радио, филми и телевизия (ДАРФТ).
След дългогодишен натиск властите в Пекин преди месеци най-после дадоха съгласието си да се увеличи броят на лентите от САЩ, които се излъчват в местните кина – от 20 на общо 34 годишно. Междувременно китайската филмова индустрия произведе 893 продукции.
Въпреки това чуждестранните проекти събраха 51% от общите приходи, с което победиха тези на родните за първи път от девет години насам.
Но според Тон Ган – директор на филмовото бюро към ДАРФТ, делът на китайските филми от бокс офиса "все още надвишава пазарните очаквания".
Заместник-министърът на ДАРФТ Тян Цзю през ноември призова родните производители да "повишат своята креативност", тъй като китайските продукции са подложени на огромен натиск и трябва да бъдат по-конкурентни.
Пекин налага стриктни правила над филмите и забранява тези, чието съдържание може да окаже отрицателно влияние на политическата обстановка в страната или би могло да доведе до социални вълнения.