Представители на филмовата индустрия, събрали се на кинофестивала във Венеция, предсказват нарастваща роля на интернет в сферата на киното.
От филмови премиери, организирани на сайтове, до млади режисьори, чиято работа е показана благодарение на интернет, феновете на уеб мрежата твърдят, че тя вече не би трябвало да се разглежда като място, доминирано от пиратството, а като потенциален източник на приходи.
Възможно е да се създаде база от клиенти в интернет и да се привлече публика, заяви Навид Сарем от фирмата Eye on Films със седалище във Франция. Eye on Films си сътрудничи със сайта
Dailymotion.
От октомври Eye on Films и Dailymotion ще дадат възможност на ползвателите на интернет в страни като Бразилия да имат достъп до безплатни предпремиерни филмови прожекции и да видят чрез стрийминг първите филми на независими режисьори.
"Интернет вече не е само средство за масова комуникация, ползвано за комерсиални филми, отбеляза Сарем. Целта ни е да убедим дистрибуторите, че уеб мрежата обединява много групи с различни интереси. Става дума за потребители, които нямат навика да посещават киносалони."
През април Eye on Films и Dailymotion предоставиха възможността в разстояние на 8 часа в интернет във Франция да се гледа филмът "Страх от падане" на полския режисьор Бартош Конопка. Филмът е гледан от 5700 души, т.е. броят им е значително по-голям от този, който един продуцент би могъл да се надява да има на предпремиерна прожекция.