Лошият имидж на Майкъл Джексън през последните години от живота му го лиши от спонсор за лондонските му концерти, заяви Ерик Бригс от консултантската фирма FTI Consulting в рамките на съдебния процес, заведен от клана Джексън срещу промоутърската фирма "AEG Live" във Върховния съд в Лос Анджелис.

Майката на певеца Катрин Джексън и децата му заведоха дело срещу "AEG Live" за пропуснати ползи поради преждевременната кончина на Джако. Те настояват за обезщетение от 1,5 милиарда долара, които според тях Майкъл е щял да спечели, ако беше жив.

Бригс обаче увери, че имиджът на певеца през последните няколко години от живота му бил толкова лош, че нито една компания не желаела да спонсорира лондонските му концерти. 50-те концерта "This Is It" на Джако в Лондон трябваше да отбележат голямото му завръщане на сцената. Той усилено репетираше за тях, преди да намери смъртта си. Всички билети за концертите бяха разграбени за часове.

Големите компании ценят прочутите изпълнители, но това не означава, че непременно искат да свържат името си с техните имена, поясни Бригс. Той е на мнение, че имиджът на Джако достигнал своя пик през 90-те години на миналия век, но паднал до най-ниското си ниво през 2003 г. поради различни причини, включително обвиненията в педофилия.

За големите компания Майкъл бе рискова фигура, тъй като разкрития можеха да се появят във всеки един момент, а компаниите не обичат изненадите, отбеляза Бригс.

Майкъл Джексън почина на 50-годишна възраст от свръхдоза пропофол - силен анестетик, предписан му от д-р Конрад Мъри.