Малко след 22:00 часа в събота Пловдивският окръжен съд остави в ареста шестимата, задържани по аферата с разплитането на контрабандните канали през свиленградската митница.
Трима от тях са митничари, един е граничен полицай, а други двама са служители на спедиторска фирма.
Зад решетките остава и Красимир Добрев - началник на първа оперативна група на гранично-пропусквателен пункт Капитан Андреево. Преди седмица митничарят беше освободен поради липса на доказателства за съпричастност към случая.
Днес обаче се оказа, че срещу Красимир Добрев е повдигнато допълнително обвинение, което включва периода 16-22 март 2015 г., когато той е бил началник на нощна смяна на свиленградската митница.
В съдебната зала станаха известни нови шокиращи подробности около начина, по който е функционирал каналът.
Оказва се, че двама от обвиняемите сега са били на работа в същата смяна, когато в края на 2009 година през българската граница са пропуснати цели 52 контрабандни тира. Това са именно митническият началник на Първа оперативна група Красимир Добрев и граничният полицай Янчо Георгиев.
Срещу двамата до момента няма повдигнати обвинения по досъдебното производство от 2010 година.
Адвокатът на Добрев Светлана Георгиева посочи, че и преди миналото съдебно заседание е имало критични изказвания на премиера Бойко Борисов, но съдът е преценил, че клиентът й не е извършил престъпление.
Според обвинението Красимир Добрев е бил на работа в нощната смяна на 16 срещу 17 март тази година. Тогава, за около 40 минути държавната граница умишлено е оставена без всякаква охрана. В резултат на това са преминали 7 контрабандни тира с цигари:
„За периода 16 март е бил на работа само нощната смяна. А контрабандата, по постановленията за привличане на тези, които са били извършители според прокуратурата на контрабандата, е с дата 17-ти! Няма час, в който е извършена контрабандата", посочи Георгиева.
Янчо Георгиев пък е граничният полицай, който скрил изпратените от турските гранични власти документи, в които е записано, че в преминалите през границата турски тирове се превозват цигари, а не климатици.