В Деня на шегата фалшивите новини в медийното пространство се разпространяват по-бързо от пробив на Лео Меси и често са по-хапливи от езика на Жозе Моуриньо. Напук на традицията, решихме да ви разкажем няколко куриозни истории от света на футбола, които са самата истина...

Бихте ли ми подали синия кетчуп, моля

След като стават спонсор на "Реал Сосиедад", от застрахователната компания "Реале Сегурос" избират изключително нестандартен подход, за да активират своето партньорство с баския клуб. А именно – чрез производството на син кетчуп! Причината е, че титулярният червен цвят на доматения шедьовър съвпада с този на големия съперник – "Атлетик" Билбао. Така с подкрепата на "Реале Сегурос" е създаден син кетчуп, който става абсолютен бестселър на стадиона на "Реал Сосиедад" в Сан Себастиан. Новият продукт е звездата на кампанията "Гладни за гол"всеки път, в който тимът от баската област спечели свой домакински мач с 3 или повече гола, феновете на стадиона получават безплатен хот-дог, обилно полят със син кетчуп, разбира се.

Историята обаче помни и случаи, при които именно цветовете са се оказвали голямата пречка пред едно успешно партньорство. Преди няколко години от "Нюкасъл" подписват спонсорски договор с веригата пицарии "Папа Джонс", но феновете на тима не са никак доволни от този факт, тъй като логото на компанията включва бяло и червено – клубните цветове на кръвния враг "Съндърланд". Стига се дотам, че заради своята червено-бяла неприязън привържениците на "Нюкасъл" открито бойкотират пиците от менюто на "Папа Джонс" с... домати и моцарела.

Матийо, махни бутонките от котлона!

Може би не сме далеч от момента, в който някой холивудски режисьор ще направи филм за живота на бившия футболист на "Арсенал" и "Милан" Матийо Фламини, който в момента носи екипа на испанския "Хетафе". Наскоро Фламини обяви, че стои зад създадена през 2008 г. компания за производство на биогориво, заместител на петрола, която е оценявана на 30 млрд. евро.

Така или иначе Фламини никога не е бил като останалите. В "Милан" носи екип с номер 84 на гърба си – заради годината, в която е роден. По-любопитното е обаче, че французинът вари в гореща вода всеки чифт бутонки, който получава от "Пума", и после го оставя да изсъхне за 10 дни, преди да го използва на терена.

Що се отнася до ексцентричен подход към футболните обувки, бившият капитан на "Челси" Джон Тери и звездата на "Борусия" Дортмунд Марко Ройс също имат с какво да се похвалят. От суеверие Тери носи ТРИ различни чифта всеки мач – един на загрявката, заменен от друг преди началото на мача, последван от трети на полувремето... Цяло чудо е, че "Найк" – компанията, която обува бившия английски национал, не е фалирала покрай цялото това разхищение.

Асът на "Борусия" Дортмунд – Ройс, пък е обсебен от фразата "Хакуна матата", която в превод от суахили означава "Няма грижи". Репликата, обезсмъртена в анимационната класика на Дисни "Цар Лъв", може да се види върху бутонките на германския халф, който освен това си я е татуирал.

Как беше "Фернандо" на... елфски?

И като стана дума за нестандартни татуировки, Фернандо "Фродо" Торес и Серхио "Билбо" Агуеро имат изписани собствените си имена на елфски. И двамата са заклети фенове на "Властелинът на пръстените" и това е начинът, по който изразяват любовта си към толкиновата трилогия. Ако някой ден станем свидетели на нова екранизация на епоса за Средната земя, но във футболен вариант, двамата най-вероятно ще се сблъскат с Всевиждащото око на Жозе "Саурон" Моуриньо...