Красотата е нещо повече от суета. Усещането, че сме красиви, може да ни направи по-силни, по-уверени и по-щастливи. И това качество няма как да има само външно измерение, то се носи вътре в нас. Знаем, че красотата може да бъде оръжие, но и смелост, които могат да ни променят.

Вярва го и тя – Лидия Стойчева, с която ви запознаваме в дигиталната ни поредица „Жените на България“. С нея си бяхме обещали да бъдем искрени, защото красотата се крие и в моментите на откровение, които всяка от нас има.

Срещаме се в най-женския месец в годината, за да си напомним, че пролетта наближава, а с нея и желанието да се посветим на себе си, да си обърнем внимание, да си подарим повече хубави емоции или пък да поставим началото на нещо ново, градивно и отдавна мечтано.

Бъдете себе си, обичайте се и не се поставяйте в рамки“, съветва Лидия, която ни разказва как е стигнала до момента, в който е осъзната и спокойна. Дължи всичко това на вътрешното си Аз, което във времето има своите върхове и спадове.

 

Лидия е магистър-фармацевт и мениджър в козметичната компания Biopharma Laboratories, която родителите й създават през 1994 г. Пловдив. От вносители на италианска козметика те постепенно се превръщат в производители на висококачествени продукти за коса.

През онази далечна година Лидия е още дете, но нейният професионален път изглежда предопределен. Тя учи за кратко във Виена, но съдбата я връща в България, където завършва Фармация.

Мечтата ми беше да се занимавам с технология на лекарствените средства, но ето че поредица от събития ме отведоха в козметичния бранш, когато бях само на 25“, спомня си тя.

Козметичната индустрия се превръща в едно от най-сериозните предизвикателства в живота й, защото е чувствала, че мястото й не е там.

„Нямах почти никакви знания за козметиката, въпреки образованието си – това е много повече от продукт в красива опакова, наука е“, разказва младата мениджърка.

 

Липсата на знания и опит обаче не я отказва, напротив – амбицира я да навлезе по-сериозно в сложната, но и вълнуваща материя, да изследва тайните й и да се опита да приложи наученото в създаването на нови и най-вече полезни за хората.

Увереността настъпва у нея, когато вече е на 30 и разбира, че е здраво стъпила в индустрията. Успява да се лиши и от суетата в себе си, за да се посвети на истински важните цели.

Днес Biopharma Laboratories се управлява уверено от мен, съпруга ми и сестра ми, с които сме един стегнат и добър екип“, казва Лидия, излъчвайки искрено удовлетворение от постигнатото.

 

Зад успехите обаче има не малко стрес, нерви и безсънни нощи, които за нея са се превърнали в нещо нормално.

„Трудно е, но не съжалявам за нищо. Когато обичаш работата си, това те изгражда и ти носи добавена стойност“, казва тя. Още когато избира развитието в семейната компания, тя знае, че поема отговорна и тежка роля. Въпреки работата, която приема до голяма степен и като хоби, понякога и тя има неистова нужда от разнообразие.

Нямам време за себе си и завиждам на хората, които имат лукса да сменят работата си. Аз не бих могла да го направя“, споделя Лидия. Тя не го казва, но по думите й усещаме, че приема тази своя роля и като дълг към семейството си, което винаги е заставало зад нея и е показвало, че я подкрепя в решенията й.

Това е изключително важно и в семейния бизнес, защото дава и свобода – браншът е капризен, конкуренцията е огромна, а тенденциите се променят динамично. Освен, че следи и тях, Лидия обръща внимание на нагласите на потребителите, така че да им предлага иновативни и актуални продукти.

Няма как да съществуваме, ако не правим експерименти. Има различни бизнес модели в бранша, но нашата стратегия залага на доверието, което са изградили хората в нас“, казва тя.

 

Наясно е, че няма как угодят на всеки клиент на пазара, но е важно да запазят онези, които вече са спечелили. Грижата за косата и кожата, както и изборът на подходяща козметика е отношение и към здравето ни. С това тя не може да направи компромис никога.

„Зад един продукт стоят много проучвания и усилия на различни специалисти. Това е научен труд и едва когато сме сигурни, че сме създали нещо уникално и добро, тогава пристъпваме към дизайна и хората виждат крайният резултат – качествена козметика в красива опакова“, обяснява Лидия, която познава процесите отвътре.

И в разговора ни настъпва момент, в който тайно, но много благородно й завиждаме, че работи в козметична компания, защото има привилегията да знае всичко за кожата, а също и да създава продукти за себе си.

Беше ми трудно да си намеря подходяща козметика, която да ми помогне, затова влязох в лабораторията и си я направих сама“, смее се Лидия и изведнъж се усеща, че вече няма време за такива експерименти. Както знаем, обущарят ходи бос.

Все пак искаме да научим повече за това как да избираме правилно козметични продукти, тъй като сме имали безброй моменти, прекарани пред щандовете в магазините, в проучване и търсене на нещо подходящо. Неведнъж сме допускали и грешки, които са ни принуждавали да изхвърляме кремове, маски и какво ли още не на боклука.

Маркетингът е изключително агресивен и ние сме заляти от информация. Ако някой може да ви каже кои продукти да изберете само по етикет, този човек е кристално кълбо“, категорична е Лидия.

Най-важно според нея е да познаваме кожата си и да знаем какви съставки й действат добре. И още – не бива да забравяме, че всеки продукт се използва минимум 28 дни, тъй като кожата ни регенерира и няма как да видим максималния ефект.

Всяка една стъпка напред води към промяна. Щастие е, когато се чувстваме добре в кожата си, а от там следва всичко останало“.