Красотата е нещо повече от суета. Усещането, че сме красиви, може да ни направи по-силни, по-уверени и по-щастливи. И това качество няма как да има само външно измерение, то се носи вътре в нас. Знаем, че красотата може да бъде оръжие, но и смелост, които могат да ни променят.

Вярва го и тя – Лидия Стойчева, с която ви запознаваме в дигиталната ни поредица „Жените на България“. С нея си бяхме обещали да бъдем искрени, защото красотата се крие и в моментите на откровение, които всяка от нас има.

Срещаме се в най-женския месец в годината, за да си напомним, че пролетта наближава, а с нея и желанието да се посветим на себе си, да си обърнем внимание, да си подарим повече хубави емоции или пък да поставим началото на нещо ново, градивно и отдавна мечтано.

Бъдете себе си, обичайте се и не се поставяйте в рамки“, съветва Лидия, която ни разказва как е стигнала до момента, в който е осъзната и спокойна. Дължи всичко това на вътрешното си Аз, което във времето има своите върхове и спадове.

 

Лидия е магистър-фармацевт и мениджър в козметичната компания Biopharma Laboratories, която родителите й създават през 1994 г. Пловдив. От вносители на италианска козметика те постепенно се превръщат в производители на висококачествени продукти за коса.

През онази далечна година Лидия е още дете, но нейният професионален път изглежда предопределен. Тя учи за кратко във Виена, но съдбата я връща в България, където завършва Фармация.

Мечтата ми беше да се занимавам с технология на лекарствените средства, но ето че поредица от събития ме отведоха в козметичния бранш, когато бях само на 25“, спомня си тя.

Козметичната индустрия се превръща в едно от най-сериозните предизвикателства в живота й, защото е чувствала, че мястото й не е там.

„Нямах почти никакви знания за козметиката, въпреки образованието си – това е много повече от продукт в красива опакова, наука е“, разказва младата мениджърка.

 

Липсата на знания и опит обаче не я отказва, напротив – амбицира я да навлезе по-сериозно в сложната, но и вълнуваща материя, да изследва тайните й и да се опита да приложи наученото в създаването на нови и най-вече полезни за хората.

Увереността настъпва у нея, когато вече е на 30 и разбира, че е здраво стъпила в индустрията. Успява да се лиши и от суетата в себе си, за да се посвети на истински важните цели.

Днес Biopharma Laboratories се управлява уверено от мен, съпруга ми и сестра ми, с които сме един стегнат и добър екип“, казва Лидия, излъчвайки искрено удовлетворение от постигнатото.

 

Зад успехите обаче има не малко стрес, нерви и безсънни нощи, които за нея са се превърнали в нещо нормално.

„Трудно е, но не съжалявам за нищо. Когато обичаш работата си, това те изгражда и ти носи добавена стойност“, казва тя. Още когато избира развитието в семейната компания, тя знае, че поема отговорна и тежка роля. Въпреки работата, която приема до голяма степен и като хоби, понякога и тя има неистова нужда от разнообразие.

Нямам време за себе си и завиждам на хората, които имат лукса да сменят работата си. Аз не бих могла да го направя“, споделя Лидия. Тя не го казва, но по думите й усещаме, че приема тази своя роля и като дълг към семейството си, което винаги е заставало зад нея и е показвало, че я подкрепя в решенията й.

Това е изключително важно и в семейния бизнес, защото дава и свобода – браншът е капризен, конкуренцията е огромна, а тенденциите се променят динамично. Освен, че следи и тях, Лидия обръща внимание на нагласите на потребителите, така че да им предлага иновативни и актуални продукти.

Няма как да съществуваме, ако не правим експерименти. Има различни бизнес модели в бранша, но нашата стратегия залага на доверието, което са изградили хората в нас“, казва тя.

Наясно е, че няма как угодят на всеки клиент на пазара, но е важно да запазят онези, които вече са спечелили. Грижата за косата и кожата, както и изборът на подходяща козметика е отношение и към здравето ни. С това тя не може да направи компромис никога.

„Зад един продукт стоят много проучвания и усилия на различни специалисти. Това е научен труд и едва когато сме сигурни, че сме създали нещо уникално и добро, тогава пристъпваме към дизайна и хората виждат крайният резултат – качествена козметика в красива опакова“, обяснява Лидия, която познава процесите отвътре.

И в разговора ни настъпва момент, в който тайно, но много благородно й завиждаме, че работи в козметична компания, защото има привилегията да знае всичко за кожата, а също и да създава продукти за себе си.

Беше ми трудно да си намеря подходяща козметика, която да ми помогне, затова влязох в лабораторията и си я направих сама“, смее се Лидия и изведнъж се усеща, че вече няма време за такива експерименти. Както знаем, обущарят ходи бос.