Тя е комуникатор по професия и следва принципа комуникациите между хората и бизнеса да бъдат искрени и открити. Вярва, че зад успешния имидж стои преди всичко диалогичност, а репутацията има нужда от постоянна грижа.
Нейната житейска философия е да бъде истинска във всичко, което прави. Щастлива е, че може да предаде знанията и опита си на млади таланти, което приема като лична мисия. Иска да запали искрата у тях така, както някога се е случило с нея, защото вярва, че те са движещата сила днес.
В епизод 23 на рубриката „Жените на България“ специален гост е вдъхновяващата Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на комуникационната група Interpartners.
Била е само на 23, когато навлиза в рекламния свят. В онези години, преди цели три десетилетия, рекламата е била екзотика и е изглеждала по-скоро като забавление.
За Катя събитията се подреждат случайно, но продължават и до днес, когато бизнесът е претърпял сериозни трансформации, а тя е все така на върха в бранша.
„Детската ми мечта беше съвсем различна. Израснала съм с две баби учителки. Мечтаех да бъда като тях, но скоро се замислих, че това, което правя днес, да предавам опит и знания, е близко до учителската професия“, споделя Катя.
Усещаме страстта към работата й, докато ни разказва. Тя обича професията си и успява да зарази околните с ентусиазма, който има.
„Живеем в изключително динамично време и в нашата сфера утре се случва днес“, казва Катя.
Тайната на пламъчето е в това да предадеш нататък, но хората са тези, които изграждат всичко. Те трябва да бъдат открити в отношенията с партньорите си, което остава в основата на устойчивия бизнес модел. Пазарът се е променил съществено през годините и комуникаторите вече имат своята значима роля в него.
„Предизвикателство е да поддържаш успешен имидж“, казва Катя. До неотдавна „имиджмейкинг“ беше понятие с леко негативна конотация и се отнасяше към нещо изкуствено направено, нагласено, разкрасено. Днес се цени имиджът, било то на личност или компания, който е искрен и истински.
„Репутацията е най-големият актив за бизнеса и тя трябва да се поддържа постоянно.“
Когато става дума за бизнес, и обществото, и екипите на компаниите имат нужда да чуват повече за добрите страни, добрите стремежи и отпечатък, които компанията оставя. Силните лидери успяват да превърнат и трудностите в предизвикателства и да намерят решения.
Силен лидер е и Катя – една жена в съвременния турбулентен свят. Да си жена в комуникационния бизнес има много предимства – жените проявяват емпатия, изслушват и са склонни да приемат позицията на страната отсреща.
„Жената управлява бизнес така, както гледа семейството – с емоция, с чувство и с повече мекота.“
Усмихната и позитивна, комуникацията става нейна втора природа. Общуването с хора й доставя удоволствие и я зарежда, а професията само й помага.
Вярва, че хората и съдържанието ще останат център на комуникациите и в дигиталната ера, а младите таланти са в основата на промените. Да предава опит нататък е лична кауза и мисия за Катя, защото светът за тях е като отворена книга.
„Успяваме да запалим младите хора с искрицата на нашата професия.“
Самата тя се учи от децата си – на търпение, на приемане и на иновативен поглед върху нещата. За нея подкрепата на семейството и близките й е най-важна, включително и за успехите в бизнеса, макар че има моменти, които успява да открадне за себе си и да се посвети на любими занимания.
И всеки един момент може да бъде щастлив.
„Щастието не е финална точка. Това е пътят, по който вървиш“, споделя тя, с усещане, че най-интересното тепърва предстои.
Защото успехът трябва да се празнува, а за щастието трябва да се благодари.