Церемониалът по освещаване от страна на църквата на бойните знамена се установява след приемането на християнството в България. Това каза в ефира на bTV доц. Костадин Нушев, богослов от Софийския университет.

"В днешния празник, когато православната църква чества Св. великомъченик Георги, един от големите християнски светци войни, който е и представител на войнската професия, може да се каже, защото самият той е бил високопоставен военен в римската армия по време на император Клетиан, когато е било най-страшното гонение срещу християните и тогава, когато са пострадали много християни, които са били войници в римската армия. Това е било в началото на 4-ти век, непосредствено преди признаване на християнството като позволена религия в Римската империя.

Снимка: Ладислав Цветков
Самият образ на Св. Георги е символ за мъжество, за войнска доблест, чест и той е почитан от църквата като защитник на слабите, на истината, справедливостта и доброто, и борец срещу злото и тъмните сили.
Снимка: Ладислав Цветков
Ето защо и в историята на църквата Св. Георги се превръща в закрилник на войниците, на армията. След приемането на християнството в България, се установява церемониала по освещаване от страна на църквата на бойните знамена".
Снимка: Ладислав Цветков
Традицията повелява още от времето на българската Патриаршия патриарх и държавен глава да участват заедно в този церемониал, което е символ на единството, допълни доц. Костадин Нушев.