Стратегията на Lidl за привличане и задържане на млади и образовани българи от страната и от чужбина е комплексна, защото когато хората правят житейски избор, те избират мястото, на което ще живеят, работят и ще създават семейство. Ето защо Lidl се стреми да създава професионални възможности и да прави бизнес по устойчив начин, за да подпомогне изграждането на среда за достоен и качествен живот. Това каза Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси“ в Лидл България.
Ролята на Lidl като работодател е да дава възможност на младите хора да получат знания и умения, които ще им помогнат да се реализират успешно.
На учениците на 18 години Lidl предлага лятна практикантска програма, в която тази година се включват над 200 души. За студентите компанията е разработила стажантска програма, в която те могат да работят по проект по специалността си.
Всички програми за мотивиране и задържане на хората са насочени към постоянно надграждане на уменията. Една от тях е обучителната програма „Уменията на 21-ви век“, чрез която се изгражда критично мислене и медийна грамотност. Програмата „Скаути на работа“ е свързана с доброволчество и създаване на активна гражданска позиция.
Стабилността на работното място и лидерството също са важни практики за мотивиране на младите хора.
Според Катерина Шопова, изкуственият интелект ще направи работната сила много по-продуктивна, защото ще помогне на хората да селектират монотонни и повтаряеми дейности и да се насочат към такива, които дават възможност за творчество в работата.
Катерина Шопова е директор „Човешки ресурси“ в "Лидл България". Тя има над 17 години опит и експертиза в областта на HR в компании с различни сфери на дейност. През 2020 г. е избрана за HR мениджър на годината от Българската асоциация за управление на хора (БАУХ).