Спрямо данните от няколко брокерски агенции, пазарът на недвижими имоти в София отбелязва значително голям ръст през последните няколко години. През тази година се наблюдава и спад в продажните цени.
Факторите, които влияят при избор на жилище в София са няколко, като най-важните сред тях са то да бъде в близост до метростанция, да бъде с изглед към Витоша и в близост до парк.
Кои са най-важните характеристики на имотите в София?
Много експерти споделят, че спокойствието и красотата, която излъчва гледката към Витоша, я прави приоритет при избора на имот. Също така близостта до зелени площи е от особена важност, затова и голяма част от предпочитаните имоти са в близост до Борисова градина, Южен парк или друг голям парк.
Следващият важен фактор е близостта до метростанция, защото голяма част от купувачите ценят удобството на този вид превоз, за да спестят време и да избягат от задръствания в ежедневното им придвижване из града. Затова и достъпността до метростанция увеличава привлекателния облик на един имот, който би увеличил стойността си при следваща продажба.
Тези фактори обаче значително влияят и повишават цената на даден имот.
Освен високите цени, купувачите срещат и друг проблем – паркирането. Апартаментите с паркомясто или гараж са предпочитани, но в повечето случаи те се заплащат допълнително. Има райони, в които цените им достигат до тези на едностаен апартамент.
Да използваме ли услугите на имотния брокер?
Голяма част от купувачите си задават точно този въпрос, но се оказва, че 90% процента от вторичния имотен пазар се предлага от агенции. Това означава, че дори и да не се използват услугите на брокер, се заплащат 3% на брокера на продавача, за да се реализира сделката.
Според експертите, всяка трета сделка има проблем с документите, за това е важно консултантът да се фокусира върху решаването на казуса. Именно поради тази причина купувачите имат нужда от личен брокер, който да се справи с проблема и сделката да бъде успешна.
Пазарът на имоти в град София се развива непрекъснато, като всички тези фактори, които са ключови при избор на нов апартамент ще продължат да влияят на потребителите и в бъдеще.