С 30 километра в час в населените места иска МВР. Промяната в Закона е изготвена след анализ, който показва, че ако кола блъсне човек или друг автомобил с 30 км/ч, вероятността от фатален изход е в пъти по-малка, отколкото, ако се движи с 50 км/час. 

Снимка: bTV

Катастрофите на пловдивския булевард „Освобождение“ са почти всекидневие. Преди седмица шофьор удари шест коли след гонка. Минувачи смятат, че тук ограничение от 30 километра не е нужно.

В града вече има места, където скоростта е намалена от 50 на 30 километра.

Снимка: bTV

В част от центъра на София също има участъци със скорост до 30 километра. През последния месец от МВР са отчели два пъти повече катастрофи в населените места отколкото извън тях.

Снимка: bTV

„Приемането на една такава мярка за „Зона 30“ ще помогне в тези населени места, в частите с голямо струпване на пешеходци, с намаляването на скоростта да се гарантира сигурността им“, коментира инсп. Мария Ботева от ГДНП.

„Трябва да има и контрол, защото без наложени санкции, без да се проследява дали се спазва това нещо само поставянето на знаци няма да промени нищо най-вероятно“, добави Илия Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи.  

Ако законодателното предложение се приеме, решението къде да има "Зона 30" ще е  на собственика на пътя.