Транспортният министър при депутатите заради зачестилите инциденти с пътнически влакове Почти половината от тези превози 48% се извършват с едни от най-старите машини.

Най-масовата серия в локомотивния парк на БДЖ са електрическите локомотиви „Шкода“, които са доставяни до 1983 г.

Снимка: bTV

48 от тях са в движение, 18 са обновени след преминат капитален ремонт през последните две години. Други 52% от курсовете се извършват от новите локомотиви.

За обслужване на влаковете на ден са необходими 119 локомотива и мотрисни влака. От тях 67 са част от най-новия подвижен състав.

Само за последната година и половина са станали близо 28 запалвания на влакове у нас - на БДЖ и на частни фирми. Последно - снощи локомотив на товарна композиция се е запали в Перник.

Заради зачестилите инциденти БСП инициира изслушване на министъра.

А той назова причините за злополуките - остарял подвижен състав, липса на квалифицирани кадри и недобра поддръжка.

„За мен дори и един запален локомотив е много, защото това не трябва да се случва. Разбира се за това има причини и те се коренят в това, че е неглижирана поддръжката много дълго време“, каза Христо Алексиев- министър на транспорта.

В момента са обявени 14 процедури за части и ремонт на подвижен състав, допълни Алексиев.

Той напомни, че в момента текат процедурите за БДЖ по Плана за възстановяване и устойчивост.

По темата работиха Александър Йосифов и Леда Цветкова.