Движението по железопътната линия София-Пловдив е възстановено. Дерайлиралият пътнически влак и ТИР-ът, който предизвика тежката катастрофа край Септември, са изтеглени от жп линиите.

В отсечката на инцидента влаковете се движат само по едната линия с ограничение на скоростта от 10 км в час. В момента захранването по другата линия е спряно, тъй като при вчерашния инцидент дерайлиралият влак пречупи два от електрическите стълбове.

Предизвикалият катастрофата ТИР превозваше стоманени валове към близкия вагоно-ремонтен завод. При удара част от тях се забиха в прозорците на пътническата мотриса и причиниха тежки наранявания на петима от пътниците. Оказва се, че всяка от стоманените тръби тежи около 120 килограма.

В сряда влакът се сблъска с камион, който неправилно пресякъл жп прелеза. Жп композицията излезе от релси, след като шофьорът на камиона решил да премине през прелеза, въпреки че бил изрично предупреден за приближаващия влак от охраната на близкия портал. 10-ма са ранените, двама от които тежко. Виновникът за катастрофата е с леки рани.

Разказът на очевидци

„Беше страшно! Такава каша беше...В първия вагон много пострадали”, заяви пред bTV пострадала пътничка.

Съседката й по легло в пазарджишката неврохирургия е ранена в главата. Във фаталния следобед тя също пътува със сестра си в първия вагон на композицията. „Помня, когато и двете бяхме в линейката и аз й виках на сестра ми, но тя изобщо не се помръдваше”, допълва жената.

Двайсетина секунди пред сблъсъка машинистът на влака вижда неподвижния ТИР върху релсите. Макар да се движи с ниска скорост мотрисата няма достатъчно време да спре и удря камиона.

„Успях да разговарям с един от машинистите. Той е в шок човека. Видял го е камиона. Видял го е, че не може да потегли от прелеза. Той е бил вече настъпил на прелеза... Подал му е сигнал. И така, както е по правилата за машиниста, когато следва удар - те имат правила, по които той трябва да се изтегли в коридора и да легне, за да не пострада”, обяснява Бисер Мичев, гл. ревизор на НКЖИ.

Камионът превозва тръби за близкия вагоноремонтен завод. При удара ТИР-ът се разцепва на две. Предполага се, че повечето контузни рани на пътниците във влака са от разхвърчалите се като кибритени клечки метални тръби. Някои от тях се забиват в прозорците и причиняват тежки травми.

„Като най-тежко е състоянието на 62-годишна жена от село Ковачево. Тя е с тежка черепно-мозъчна травма... След това един млад мъж от Пловдив, 37-годишен, който беше в добро състояние. Но направените изследвания на главния мозък - се оказа, че има фрактура на базата на черепа, съответно с кръвоизливи в мозъка”, обяснява д-р Васил Вълчев, изп. директор на МБАЛ-Пазарджик.

При сблъсъка влакът излиза от релсите. Вагоните се удрят в близките електрически стълбове.

Прелезът не разполага с бариери, но има звуково-светлинна сигнализация. През съоръжението дневно преминават десетки тежкотоварни автомобили. Досега подобни инциденти не е имало.

Виновникът за инцидента е леко ранен и е настанен в болница. Той отказва коментар пред камерите.