Средно по 1000 кражби на релси регистрират всяка година от „Железопътна инфраструктура".
Към момента на 65 гари има жива охрана, а на 23 са монтирани камери. На още 10 проблемни участъка от релсовия път в България предстои да бъде поставено видеонаблюдение.
Най-засегнати от набезите на крадците са трасета в софийско, около Перник, Плевен, във Варненско и около Ямбол.
Почти 5 млн. лв. струват само откраднатите материали за последните три години, а 25 млн. лв. са реалните загуби, които са причинили кражбите на тези материали, изчисляват от „Железопътна инфраструктура". Оттам признават, че понякога изчезват и самите камери.
Последното драстично посегателство над релсовия път беше преди около три седмици, когато заради липсващи скрепителни елементи дерайлира товарен влак.
„Дали видеонаблюдението дава резултати, ще покаже анализ в средата на годината”, смята ръководителят служба „Класифицирана информация и вътрешна сигурност" в НКЖИ Любомир Тодоров.
Тогава ще бъдат определени и следващите мерки за охрана на железния път.