Верижната катастрофа, при която пострадаха 10 души, а един загина, стана на новия участък от автомагистрала "Струма". Той беше открит в средата на месец декември миналата година, 5 месеца предсрочно.
На новоизградения участък от 24 километра (23,6 км.) има интелигентни транспортни системи, има видео наблюдение, камери, които следят трафика, има датчици и система, която следи теглото на автомобилите. Така беше представен при рязането на лентата този участък.
Има и табло, информационно, което обаче от откриването е с надпис – Лек път.
При предсрочното откриване на отсечката обаче властите я определиха като най-модерната у нас.
„Има видеонаблюдение, има камери, които следят трафика, има датчици и система, която следи теглото на автомобилите”, каза тогава Петя Аврамова.
Нищо от изброеното обаче не работи, поне засега. Само е изградено, обясниха от Пътната агенция.
– Съвсем скоро, в рамките на няколко месеца ще работят тези табла и ще дават необходимата информация на водачите, каза Иван Табаков, директор на Пътна безопасност към АПИ.
– Значи интелигентната система не работи?
– Не, а и при всяка катастрофа се нарочва АПИ, не може да се разчита само на техниката при такава гъста мъгла.
При мъгла трябва да се кара по-бавно и да се спазва дистанция, предупреждава автомобилният състезател Димитър Илиев.
„Много важно нещо е – ако температурите са ниски, да намалим скоростта и да очакваме черен лед”, заяви Димитър Илиев.
Затова е важно да се следи термометъра в колата.
„Ако температурата падне под минус 4 градуса, задължително трябва да очакваме черен лед. Задължително трябва да пуснем светлините за мъгла – и отпред, и отзад, и да съобразим скоростта според това, което виждаме в момента, допълни състезателят.
Ако пък ви се наложи да спрете, го направете извън пътното платно, за да не рискувате живота си, съветва още Илиев.