Верижната катастрофа, при която пострадаха 10 души, а един загина, стана на новия участък от автомагистрала "Струма". Той беше открит в средата на месец декември миналата година, 5 месеца предсрочно.

На новоизградения участък от 24 километра (23,6 км.) има интелигентни транспортни системи, има видео наблюдение, камери, които следят трафика, има датчици и система, която следи теглото на автомобилите. Така беше представен при рязането на лентата този участък.

Има и табло, информационно, което обаче от откриването е с надпис – Лек път.

При предсрочното откриване на отсечката обаче властите я определиха като най-модерната у нас.

„Има видеонаблюдение, има камери, които следят трафика, има датчици и система, която следи теглото на автомобилите”, каза тогава Петя Аврамова.

Нищо от изброеното обаче не работи, поне засега. Само е изградено, обясниха от Пътната агенция.

– Съвсем скоро, в рамките на няколко месеца ще работят тези табла и ще дават необходимата информация на водачите, каза Иван Табаков, директор на Пътна безопасност към АПИ.

– Значи интелигентната система не работи?

– Не, а и при всяка катастрофа се нарочва АПИ, не може да се разчита само на техниката при такава гъста мъгла.

При мъгла трябва да се кара по-бавно и да се спазва дистанция, предупреждава автомобилният състезател Димитър Илиев.

„Много важно нещо е – ако температурите са ниски, да намалим скоростта и да очакваме черен лед”, заяви Димитър Илиев.

Затова е важно да се следи термометъра в колата.

„Ако температурата падне под минус 4 градуса, задължително трябва да очакваме черен лед. Задължително трябва да пуснем светлините за мъгла – и отпред, и отзад, и да съобразим скоростта според това, което виждаме в момента, допълни състезателят.

Ако пък ви се наложи да спрете, го направете извън пътното платно, за да не рискувате живота си, съветва още Илиев.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement