Размяна на реплики между лидерите на коалицията на „Обединени патриоти”.
Повод за напрежението беше законопроект за горивата, който според Красимир Каракачанов от ВМРО ще спре контрабандата, а според Валери Симеонов от НФСБ ще ликвидира бизнеса на близо 400 фирми, които се занимават с транспорт и дистрибуция на горива.
Симеонов единствен, в качеството си на партиен лидер, прие протестиращите търговци на горива.
Проектозаконът предвижда драстично увеличаване на уставния капитал за над 400 фирми, които търгуват с горива, както и че всяка от тях ще трябва да блокира 500 хил. лв. под формата на банкови гаранции.
Днес Валери Симеонов прие протестиращите в партийната си централа.
„Имаме кредити, кой ще ни ги купи тези автомобили? Драскаме им кибрита, палим ги и това е”, посочи Иван Кашилски, който е председател на Националното сдружение на търговците на горива.
Според Валери Симеонов законът за горивата е лобистки. „Важно е по какъв начин и кой ще обърне внимание на тези хора, защото те са честни данъкоплатци. Те са редовни и са инвестирали по 50 хил. лв. на бензиностанция и сега държавата казва „Айде, без вас, че на нас са ни по-мили Валентин Златев, Сакса и Бедо Доганян”, коментира Симеонов.
Депутатът от ВМРО Емил Димитров отхвърли обвиненията. „Министърът на икономиката и 15 ведомства, между които финанси, НАП и митници, са лобисти за това в държавата да влязат повече приходи”, каза той.
Каракачанов подчерта, че проектът е бил подкрепен от шестима депутати на Симеонов. Попитан дали има търкания в малката коалиция, той каза, че не разбира защо се говори през медиите, когато има телефони. „Нито Емил Димитров, нито коалицията "Обединени патриоти", нито парламентарната група е виновна, че нещо се случва или не се случва по плажовете с шума и дискотеките, извинявайте много”, каза той.
Каракачанов не очаква острите реплики да доведат до реален разпад на „Обединени патриоти”.
Коалиционният съвет на „Атака”, НФСБ и ВМРО се събира утре. Официално е обявено, че ще разискват законодателната програма, но темите на съвета и резултатът от разговорите за стабилността на управлението все още е трудно да се прогнозират.