За службата, дълга и условията, в които работят пилотите от Авиобаза „Граф Игнатиево”, разказва Габриела Наплатанова. „Граф Игнатиево” остана единствената база, от която се охранява небето на България.
„За много хора е мечта. По този начин тази мечта помага човек по-лесно да си изпълнява задълженията, т.е. да преодолява известни трудности, които съществуват”, каза Майор Иван Динков, ст. помощник – началник отделение, ЗИАБ.
„Лишенията са свързани основно със семейството в личен план. Изпълняваме си ежедневните задължения, изпълняваме си ежедневни полети, в същото време изпълняваме и дежурство, което е 24 часа по мисията „Ер полисинг” и лишенията откъм недоосигуряването ни, всъщност според мен е най-големият фактор, който влияе на личния състав”, обясни кап. Кирил Гинев, зам.-командир на 5 изтребително звено. Тук мисията по т.нар. „Ер полисинг” не е прекъсвала от приемането ни в НАТО. В базата обаче летателната дейност е изключително затруднена заради недостигът на части за машините, което поставя на сериозни изпитания летци и инженери. Досега, когато сме смятали, че сме ударили дъното, се оказва, че дъното още продължава надолу, заяви ген. майор Иван Лалов. – Колко по-малко летите от онова опасно малко, за което се говореше още преди 4 години?– Ако преди се е говорело, летим 4 пъти по-малко от онова опасно малко.