Само за 12 дни близо 30 000 са нарушенията за скорост, засечени на столичния булевард „Черни връх“ от двете електронни табла, монтирани след катастрофата.
По данни на Столичната община за 12 дни оттам са минали 155 000 автомобила, което означава, че 1/5 от тях са карали с над разрешените 50 километра в час. Повечето през нощта.
248 от нарушителите са се движили с най-малко 40 километра над ограничението. Почти 2000 са превишили с от 20 до 40 км в час, а 6100 с до 20 километра.
Затова от сдружението на общините готвят законопроект, който да позволи глоби за скорост да налагат и те, а не само полицията.
Пламен Янчев определя автомобилното движение по "Черни връх" като ужасно. Редовно минава от тук. Казва, че и преди, и след тежката катастрофа вижда коли с висока скорост.
На метри от фаталния участък втора седмица има подвижни скоростни табла, които напомнят за ограничението. В рамките на 10 минути нашият екип стана свидетел на няколко нарушения.
От сдружението на общините вече са готови със законопроект, който да им позволи и техни камери да засичат нарушители. Само в София устройствата са 600.
„Със софтуер разчитат се номерата и се налагат санкции и се събират от общините. Парите отиват целево само за пътна безопасност. Необходими са законодателни промени“, заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.
„Към настоящия момент, ако няма законодателни промени, не би могло да се приложи, но ако има такива, то „Пътна полиция“, като орган на изпълнителната власт, ще се включи заедно с колеги органи, които законодателят определи“, заяви инспектор Мария Ботева.
За промените е нужно обаче решение на Народното събрание.