Интересни изводи от проучване на Министерството на образованието какво затруднява децата. Малко над половината от родителите признават, че децата им имат затруднения по един или повече предмети. 

  • Най-голямата част от тях - 37% определят онлайн обучението като основна причина за трудностите на детето;
  • Почти 33% обвиняват учителите, че преподават зле;
  • Близо 28% смятат езика в учебниците за неясен;
  • Толкова са и тези, според които материалът е прекалено обемен.

Данните са от национално изследване на "Галъп интернешънъл Болкан" по поръчка на МОН сред родители и деца от първи до десети клас.

Директор и учител по математика от 36 години, Емилия Богданова казва, че последната година с учениците си "препускат" през учебния материал. А той освен, че е много е и труден за разбиране.

"Когато влязох в 8. клас започнах с думите: "Комбинация, вариация, пермутация" - новите понятия от комбинаторика. И те решиха, че аз ще им предавам по френски. Децата, колкото и да са умни, са пренатоварени откъм количество материал", разказа тя.

Много от запитаните ученици искат повече време за упражнения и текстове с повече илюстрации, графики и примери.

"Съветът ми би бил: след 10. клас, когато имаме ясна представа как искаме да се профилираме, кое ни е интересно, тогава да се насочим към по-дълбокото. В по-малките класове да се докоснем до всяка една от тези сфери, тогава да направим правилния избор", смята ученичката Виктория Танева.

"Ще се разработят предложения за промени в учебните програми, както са изведени резултатите", заяви зам.-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова.

84% от родителите на деца в началните класове им помагат в подготовката на домашните.

Майки и бащи на по-големите ученици препоръчват да се учи повече национална история и повече българска литература.

Оказва се, че всеки трети родител плаща за частни уроци. 17% от децата посещават допълнителни занимания по два или повече предмета.

Математиката е най-трудният предмет в почти всички випуски.