Трето денонощие продължава акцията по вдигането на дерайлиралата композиция на гара Нова Загора.
С военна и тежка техника стотици служители на железопътната агенция се опитват да изтеглят вагоните. Все още част от вагоните остават на релсите. Те са буквално вкопани в земята.
Часове наред те бяха разтоварвани, за да може теглото им от 88 тона да стане 24 тона и по-лесно да бъдат изтеглени. Оказа се, че височинна техника не може да бъде използвана постоянно, за да не засегне контактната мрежа.
„Ние направихме мобилизация на над 250 души през тези три дни от цяла Югоизточна България. В крайна сметка трудът не е малък – при тези температури навън сами виждате какво е положението. Хората, които работиха по железния път, са освободени да почиват“, обясни Красимир Папукчийски, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.
Причините за инцидента остават неясни, а от жп агенцията и министерството подкрепят различни версии. Проверен е пултът за управление, откъдето дежурният ръководител е подал команди за движение на влака и стрелка 20, която според някои експерти е объркала машиниста.
„Освен стрелката, ще вкараме и още някои компоненти. Тоест, шести поред вагон, който първи дерайлира“, обясни Бойко Скробански, Комисия по разследване към Министерството на транспорта.
Версиите за висока скорост и човешка грешка към момента отпадат. Композицията се е движила с позволените 65 км/ч. Всички влакове през гара Нова Загора се движат по разписание, освободени са три коловоза.