50 загинали по пътищата в България само през първите 20 дни на октомври.
Това сочат официалните данните на МВР. Така общият брой на убитите при катастрофи, от началото на годината, вече е близо 500.
Едни от най-тежките инциденти, които отнемат човешки живот, са челните сблъсъци между превозни средства. През последната седмица, при подобни катастрофи живота си загубиха поне 12 души.
Тази сутрин на изхода на Златица в посока Пирдоп, при удар между два автомобила загина 20-годишен младеж, а четирима души бяха откарани в болница с различни наранявания.
5 жертви взе друг сблъсък между автомобили - вчера, на пътя София - Варна, между Омуртаг и Антоново.
Други шестима бяха убити на 14-ти октомври, при тежка катастрофа край казанлъшкото градче Крън, на пътя за Габрово.
Зa 9 месеца у нас при челен сблъсък са загинали 75 души при 289 пътнотранспортни произшествия. Ранените са над 550.
Експерти от автомобилния бранш напомнят, че в последните години честото поглеждане на телефона и инстинктивното завъртане на волана е причина за тежкия удар. А липсата на колани на пътниците отзад може да е фатална и за тях, и за хората отпред.
„Повечето ПТП стават със скорост 65 км, но и това не е безопасно, при 50 км нашето тегло може да нарасте до 2-3 тона. Тялото полита напред, удря се в седалката, и същевременно те могат да получат наранявания”, обясни инж. Емил Панчев, председател на СБА.
Като най-лошия вид ПТП. Така автомобилният състезател Димитър Илев описва челния удар.
„Много по-добре е човек да се хвърли в канавка, това е по-малко опасно, отколкото да се блъснеш челно – казвам го от личен опит, защото бях състезател”, казва Димитър Илиев, автомобилен състезател.
Правим експеримент. На симулатор – със 7 км в час.
„Километрите са само 7, а се усещат много стабилно, бъдете внимателни”, споделя опита си Теодор Кабакчиев.
И съветват – при изпреварване да се съобразим със скоростта на нашия и чуждите автомобили, разстоянието, мощността на автомобила.