Може ли името на политическата сила да повлияе на избора ни? И има ли значение цветът, който са избрали за техен символ? Отговорите потърси Елица Попова.
Според експертите по политическа комуникация всичко има значение – цветът, логото, важно е дори дали името може да бъде скандирано по площадите.
Добре е в него да има думи като „свобода“, „равенство“, „достойнство“.
Логото трябва да е изчистено, а в него може да има цветовете на флага, контурите на държавата, стилизиран герб.
Има обаче и какво да научим от държавниците зад Океана, където политиката гали и окото.
На изборите в Съединените щати са важни посланията, но и логото на президента. То е различно от това на партията, която го е издигнала, и е само за него. След края на мандата символът се ползва от фондацията на бившия първи, както направи Барак Обама.
„Демократическата партия в САЩ е по-условно казано социално ориентирана. Може да кажем, че имат леви политики. Въпреки това цветът на демократите е син, а този на републиканците, които са консерватори, е червен. В Европа е точно обратното“, коментира доц. Д-р Росен Стоянов от департамента по масови комуникации в НБУ.
И у нас цветът е важен: синьо за демократи, червено за социалисти, черно за националисти.
„Що се отнася до лилавото, това е сакрален цвят, цветът на папата, това е царски цвят“, обяснява доц. Стоянов.
Вижте във видеото чия кампания ще е с черна овца: