Манитеналата на пътя край Своге, където стана тежката автобусна катастрофа с 16 загинали, е за леки автомобили, не е проектирано да бъде с по-висок клас, за да може да спира тирове или автобуси. Това обяви в студиото на bTV Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
По думите му едно от много предписания към този участък е било за подсилване на мантинелата.
Той коментира още, че първите сигнали за нередности по този участък дошли само 4-5 месеца след ремонта на пътя. Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) пет пъти е призовавала фирмата изпълнител да си свърши работата.
Когато един път е в гаранция, държавата не може да се намесва, може би са нужни законови промени, каза още Тодоров.
Относно коланите в автобусите според него е крайно сами да решим дали искаме да инвестираме в безопасност.
Вижте повече във видеото: