Вълна от възмущение в социалните мрежи заради намерението на Природен парк „Рила” да наложи глоба на влогъра, организирал масово изкачване на връх Мусала. Той планира да организира мирно шествие от Министерски съвет до парламента.

Миналата седмица Слави Панайотов, по-известен в интернет пространството като “The Clashers”, отпразнува върха в кариерата си с изкачването на истински такъв.

От природен парк “Рила” обаче му поднасят неприятна изненада. На върха служители на парка го информират, че ще му бъде съставен акт и наказателно постановление заради организирането на ентусиастите, изкачили Мусала.

Влогърът отново използва онлайн канала си, този път за да покани последователите си да дарят пари за глобата от близо 5000 лева.

„Обмислям да платя наказанието си в стотинки. 5000 лева са точно 5000 стотинки, а цялото изкачване на връх Мусала по случай достигането на 500 000 абоната”, заявява Слави Панайотов.

В интервю за bTV директорът на парк Рила заяви, че връх Мусала попада в зона с ограничено човешко въздействие.

„Не може просто да се сложи пергел с център връх Мусала и да се очертае един кръг на картата и да се каже – Край, това е парк”, коментира Слави Панайотов.

Според експерта по дигитален маркетинг Димитър Трендафилов влогърите често разчитат на различни каузи, за да привлекат и обединят публиката си.

„Грешна дума, засегната тема, може да накара доста хора да реагират на мига в някакво деструктивно поведение и е опасно", обясни д-р Димитър Трендафилов, помощник-ректор по международната дейност в НБУ.

Сред видеа на български влогъри като търсен ефект се откроява и участието на последователите. Известна YouTube влогърка оставя последователите да определят какво да прави за 1 ден.

“Да си оправя ли леглото или не, да ям или не” – са само част от въпросите към аудиторията й.

Често срещан подход за въвличане на публиката са и предизвикателствата.

Понякога могат да бъдат опасни за младите влогъри. Така например, попадаме на видео, в което малко момче забавлява последователите си с изкачването на изоставена сграда.

“Не е чак толкова страшно, обаче това да вляза в 12 ч. през нощта тук и да съм сам.. не е много добре”, констатира младежът.

Колко точно печелят влогърите не е ясно. Сайтът „Соуъшъл блейд” оценява приходите на канала на Слави Панайотов в обширен диапазон – между 20 и 300 000 долара годишно.

Ето и топ 5 на българските влогъри в Youtube според "Соуъшъл блейд"

Каналът, предизвикал глобата, "Дъ Клашърс" набра сто хиляди абоната само в последните дни след скандала и заема в момента второто място след канала на фитнес инструктора Лазар Ангелов.

1.  Лазар Ангелов – 669 270 абоната – 59 779 161 гледания;

2.  The Clashers (Дъ Клашърс) – 601 098 абоната – 109 322 205 гледания;

3.  Айде БГ – 433 124 абоната – 92 053359 гледания;

4.  Емил Конрад – 414 332 абоната – 62 370 668 гледания;

5. Павел Колев и Ицака – 374 425 абонати – 100 662 960 гледания.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement