Бурни дискусии около новия пътен възел "Белокопитово" само ден след официалното откриване. Социалните мрежи прегряха от въпроси на шофьори как се завива по сложното съоръжение и защо то не е построено по-просто като "детелина".
bTV направи експеримент. Една от най-невралгичните точки от новата отсечка на магистрала "Хемус" е детелината край Белокопитово. Откриването й предизвика вълна от недоволство сред шофьорите.
Критиките са насочени основно към обратните завои, които, за да бъдат направени, пресичат по две скоростни ленти. За да се убедим в неудобството, което се излива в социалните мрежи днес обходихме детелината.
Навлязохме в магистралата от София и хванахме посока Варна. По пътя решихме да отбием за Шумен. Минахме през детелината и отново се качихме на магистралата.
Стигаме до една от невралгичните точки - Русе - направо, Варна и Шумен - наляво. От крайна дясна лента, със 70 км. в час се наложи да се престроим вляво. Това, което направихме беше много рисково.
След няколко чуденки пред нас се разкриват табелите София, Варна и Шумен.
В социалните мрежи шофьорите най-често питат „Защо възелът е изграден в този сложен вид?"
„Ето, вижте тези чупки. Това означава, че този пътен въззел излиза много по-евтино от една детелина. Тук ще се свързват магистралите”, обясни арх. Георги Бакалов.
„Този възел е напълно функционален и има връзки за всички посоки, включително и завои за всички посоки”, каза Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура".
Иначе днес трафикът беше умерен, но пък пожар обхвана стърнище край магистралата и създаде реална опасност за пътуващите от Варна към София.
Възелът край Белокопитово е действащ, но все още има участъци за доизграждане, така че шофьорите трябва да бъдат внимателни.