В сезона на почивките нови правила гарантират по-добре правата ни при организирани пътувания. Кога можем да откажем предплатен пакет, без да губим пари?
Десислава Маркова търси организирана почивка в Албания. Макар досега да не е имала проблеми, предпочита да застрахова.
„Един път ми се случвало, беше се разболял човек от семейството и не можахме да тръгнем, но ни бяха предложили допълнителна застраховка, съответно си възстановихме парите”, заяви тя.
Новите правила регламентират и отказ от пътуване при извънредни обстоятелства.
Aко се откажем от пакетна почивка заради изригването на вулкан или заплахата от атентат например, туроператорът е длъжен да ни възстанови цялата сума в рамките на 2 седмици. И тук обаче има условия. Необходимо е изричното предупреждение от властите за въздържане от пътувания в конкретния район.
„Когато става въпрос за бедствия, които не нарушават дейността на избрания хотел, но клиентът се страхува от нова буря например, то тогава няма как да му се възстановят парите”, коментира Павлина Илиева, управител на туристическа агенция.
Клиентът може да се откаже от пътуване, ако цената на почивката му бъде увеличена в движение с повече от 8%. Той трябва да бъде уведомен за това поне 20 дни по-рано.
„Ако туристите решат по някаква причина и са възпрепятствани, може да прехвърлят своите права на друг турист, без да заплащат неустойка и без да загубят пари”, подчерта Игнат Арсенов от Европейски потребителски център.
Ако пък почивката пропадне заради недостатъчен брой туристи, организаторът трябва да ви предупреди не по-късно от 20 дни преди пътуването.