Критичният поглед върху случващото около нас е невъзможен без оценка на това, което става в икономиката. Именно това е и сред причините за старта на Businessnovinite.bg, най-новият дигитален проект на bTV Media Group. Главният редактор Спас Стамболски разказа пред btvnovinite.bg какви са основните цели на електронното издание.
„Не искаме да предлагаме готови решения на нашите читатели, а допълнителен поглед, който да им бъде полезен“, подчерта той, като допълни, че Businessnovinite.bg ще се стреми да даде смисъла отвъд процентите и термините. За целта са привлечени и някои от водещите експерти у нас, които ще представят достъпно най-важните теми от деловата сфера.
Прочетете цялото интервю по-долу:
- Има една стара мъдрост: „Каквото и да ти говорят, винаги става дума за пари“. Можем ли да разберем малко по-добре събитията по света и у нас през призмата на икономиката?
Критичният поглед върху случващото около нас е невъзможен без оценка на това, което става в икономиката. Точно заради това, все повече хората търсят информация свързана с процесите в бизнеса, финансите, криптовалутите, недвижимите имоти, технологиите.
Целта на редакционния екип на Businessnovinite.bg е читателите да намерят повече информация именно по тези теми на нашите страници. В този ред на мисли не искаме да предлагаме готови решения на нашите читатели, а допълнителен поглед, който да им бъде полезен.
- Какво отличава „Бизнес Новините“ от останалите делови портали на нашия пазар? Коя е най-голямата сила на твоя екип?
Businessnovinite.bg е изцяло нов проект, който заема своето място сред редица успешни проекти на bТV Media Group като познатите вече на всички btvnovinite.bg, ladyzone.bg и новия btvsport.bg. Нашата цел ще бъде да разширим съдържанието в бизнес и икономическо направление, което се появява както онлайн така и в ефир. Ще правим това на достъпен и разбираем език.
Сред силните страни на екипа на Businessnovinite.bg е любопитството и възможността да превърнем данните в полезна информация за нашите читатели. Добро съвпадение е и че „изстрелваме“ новия интернет проект в Дена на авиацията и космонавтиката.
- Хората сякаш са свикнали, че за икономика и финанси се пише скучно и строго специализирано. Как ще промените това възприятие?
Businessnovinite.bg няма да е сайт за който ще ти е необходима диплома от икономически университет, за да разбереш посланието. Наистина, някои събития и процеси в обществото и икономиката не могат да бъдат представени без числа и проценти, но ние ще се стремим да придадем смисъл зад тези стойности.
В това ще ни помагат нашите колумнисти и експертите и представителите на бизнеса, чието мнение ще търсим.
- Има ли в българската бизнес среда сюжети, които да са интересни и вдъхновяващи?
Разбира се, като те са на всяко ниво. Виждаме ги в усилията на дребния земеделец, през фирмите, които успешно изнасят продукция като велосипеди, авточасти, матраци и др.
Съвсем наскоро стана ясно, че страната ни има и първия си „еднорог“. Това е стартираща компания, най-често в ИТ и сектор на финансовите услуги, успяла да бъде оценена от пазара на или над 1 млрд. долара. Посланието тук е много ясно: в България може да се започне от нулата и да се стигне до големите бизнес постижения и успехи, които да са признати от цял свят.
- Много проучвания показват, че българинът е сред европейците с най-ниска финансова грамотност. Какъв би бил ефектът върху живота ни, ако знаем малко повече за начините, по които можем да използваме парите си?
Финансовата грамотност дава възможност на хората да направят по-правилни избори касаещи тяхното материално настояще и бъдеще. Най-общо казано това е термин, зад който стои това как управляваме нашите лични финанси.
В последните години се наблюдава ръст по отношение на желанието на потребителите да се информират по теми като спестявания, инвестиции, криптовалути. Според проучване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие българите изпреварват по финансова грамотност някой от страните в региона, но са далеч от тези в Западна Европа. С информацията на нашите страници се надявам да помогнем на читателите ни да се чувстват по-уверени при управлението на своите пари и активи.
Спас Стамболски е магистър по Финансов мениджмънт от УНСС. От 2006 г. се занимава с журналистика, като първо става част от екипа на в-к Пари. През 2009 г. започва работа като редактор в сайта за икономически новини Money.bg, както и във в-к „Икономически живот“.
През 2015 г. става съосновател и редактор в сайта за с икономическа насоченост Divident.bg.
През 2016 г. получава покана от Корпорация „Развитие“ да оглави отдел „Връзки с обществеността“, където силно застъпени са социалните и културни проекти. Участва в създаването на „Скаут лигата“ и реализирането на конкурса за неиздаван роман на корпорацията.
От 2017 до края на 2021 г. се занимава със собствен бизнес в областта на недвижимите имоти.
През това време сътрудничи на различни издания като Dir.bg, BG VOICE, ikj.bg („Икономически живот“).
От началото на 2022 г. става отговорен редактор „Бизнес новини“ в дигиталните издания на bTV Media Group, a от 12 април 2022 г. е главен редактор на Businessnovinite.bg