Обслужването у нас се подобрява. През последната година в 94% от случаите продавачите и консултантите са поздравявали клиентите, показва ново маркетингово проучване.
Само пред 10 години 1/3 от продавачите у нас не са били особено любезни към клиентите.
Това обаче явно се е променило, защото пред миналата година 93% от работещите в търговските обекти са се усмихвали, дори повече – 94 на сто, са поздравявали любезно.
Данните са събрани чрез така наречения метод на тайния клиент. Екип на bTV влезе в тази роля.
Посрещнаха ни любезно и макар в началото усмивка да нямаше, накрая ни изпратиха с такава. Върнахме се при касиерката вече без да се крием. Борислава каза, че се старае винаги да е усмихната и да обслужва с настроение хората.
Хората, които срещаме в магазина също са доволни.
Само за година броят на усмихнатите продавачи се е увеличил от 88% на 93%. Те обаче в почти половината от случаите забравят да ни предложат допълнителен продукт, което е важно за шефовете им, а често и за клиентите.
Компетентността също се е подобрила и вече се броят на пръсти случаите, в които тайни клиенти не са били правилно посъветвани в магазин или банка.
След като преди продавачите у нас бяха сред най-намръщените, вече сме в топ 30 на най-любезните в света.
Преди нас обаче със 100% поздрав и усмивка са работещите в търговските обекти в Южна Америка, а на дъното на класацията е Макао.