Таксата „празен стол” в созополското заведение, в което лично премиерът Бойко Борисов разпореди проверка, е единичен случай, породен от чрезвичайно обстоятелство. Това каза в предаването „Тази сутрин” по bTV управителят на заведението в Созопол.

По думите му таксата не е начислена като урок или наказание за клиентите, а е нормална ресторантска практика по света, която той уточни, че не харесва.

„Бяхме предизвикани. Взехме грешно решение да приложим нормална ресторантска практика, която аз не одобрявам”, каза Тони Матеев.

„Когато приемаме резервации, уточняваме бройката хора, които ще дойдат. Хубаво е коректност да има от двете страни. Редно е, когато ще идват по-малко хора, да ни уведомят”,  отбеляза Матеев.

„Трудно е, сезонът е много къс. Събота вечер за нас е пик, а ресторантът е пълен догоре, имахме над 120 гости, а дадена група хора ангажира повече места, отколкото използва”, изтъкна управителят.

„Хотелиерите и ресторантьорите работим един месец в сезона, в който имаме 4 уикенда и за нас тези 4 съботи са от жизнено значение”, изтъкна той.

Снимка: btvnovinite.bg

„Вие можете да резервирате нашето заведение, да дойдете сама и да изпиете едно кафе. Ние как трябва да постъпим в този случай”, попита той кореспондента на bTV в региона.

Управителят подчерта, че парите на гостите не са усвоени и в случая е имало лоша комуникация. По думите му клиентите са имали арогантно и неприятно отношение.

Натрупало се е напрежение, а сервитьорът на заведението е отказал да обслужва въпросната компания. Всички сме реагирали по-емоционално, заключи Матеев.

Той призна, че в услугите, които предлага заведението, такса „празен стол” няма.

„Работим със софтуер, който дава възможност за свободен код – например някой клиент иска допълнително сос и в програмата може да бъде изписано”, заяви Тони Матеев.

Снимка: btvnovinite.bg

Управителят призна, че ако премиерът Бойко Борисов лично отиде с компания и заеме всички столове на масата, не биха го таксували за празните столове, но пък уточни, че министър-председателят не би бил по-специален клиент. „Отношението ни е еднакво към всички наши гости”, увери той.

По думите му след проверките нарушения в заведението не са открити и то отговаря на всички изисквания.

„За довечера сме резервирани, ние сме най-оборотното заведение в Созопол”, похвали се той.