Тревожни данни за образованието. Само една трета от 10-годишните деца в света могат да прочетат и разберат проста писмена история, според данни на УНИЦЕФ.

В България всяко шесто дете е извън училище, а всяко пето – извън детската градина.

Какви са причините и може ли да се обърне тенденцията?

Третокласниците в село Камено поле четат с разбиране стихотворението "Есенни листа". В защитеното училище учат 32 деца в слети паралелки. След ваканцията преподавателите установят тревожен симптом.

Има деца, които не са прочели абсолютно нито една книжка. Виолетка е сред най-любознателните, но има и деца, които трудно се справят и не получават подкрепа вкъщи.

Семействата са с нисък социален статус, има дори и родители, които не са грамотни.

Продължителното затваряне на училища и липсата на достъп до качествено образование по време на пандемията от COVID-19 засилват вече съществуващата криза, алармират от УНИЦЕФ.

Мария Александрова от България е единствена от Европа, която участва в дискусия с Генералния секретар на ООН Антониу Гутериш. Заявява, че за да се случи истинска трансформация на образованието, трябва да обърнем поглед към най-уязвимите общности.

По данни на УНИЦЕФ всяко пето дете в България е влошило успеха си вследствие на затварянето на училищата, а според МОН близо 120 000 деца в образователната ни система са в риск от отпадане.