Учителите ще могат да използват изкуствен интелект за създаването на уроци. Това е записано в доклад с насоки от образователното министерство.

Но само като помощен инструмент, с цел педагозите непрекъснато да развиват своите умения.

Сава Никитов преподава английски от години. Казва, че използва изкуствения интелект в работата си, но умерено.

„Целият свят се учи как да използва тази технология добре, учениците не са в по-различна позиция. Най-големият недостатък е да се получи грешната представа, че този интелект може да замести естествения интелект“, казва той.

С помощта на изкуствения интелект преподавателите ще могат да генерират идеи, да подготвят уроци, както и да оценяват знанията и уменията на децата.

„Битката тук е не е да не го ползваме, а обратното. Как да подпомогнем учителите да направят този вид задания за учениците, така че той все пак да приложи собствено критично мислене, аналитично мислене“, коментира Наталия Митева, зам.-министър на образованието.

Въпреки че спестява време, някои учители забелязват и пропуски в информацията, която изкуственият интелект подава.

„Там, където той няма достоверна информация, има лошият навик да го измисля и вторият проблем, който аз виждам, е, че когато аз търся информация през ИИ и когато поискам от него източниците, той ми дава изтрити източници“, коментира учителят по история Калин Танев.

Да се използва балансирано и само с образователни цели, препоръчват от МОН.