Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти поиска оставката на министъра на туризма Николина Ангелкова заради неадекватна национална реклама, неустойчиво развитие на туризма в България и липса на експертен потенциал в министерството.
Ангелкова контрира, че не вижда причина да напуска поста си.
Според организацията министерството манипулира общественото мнение като дава погрешни данни за броя на чуждестранните туристи у нас и за това колко успешен е бил сезон 2017-а. Данните представени от Асоциацията сочат, че в пика на летния сезон 27% от леглата са останали незаети. Международната оценка на туристическата индустрия пък поставя страната ни на 92-ро място от 136 изследвани държави непосредствено след Бахрейн и Руанда.
„Националният маркетинг е катастрофален във всички аспекти. Но на първо място - електронните формати и националния туристически портал. На второ място - липсата на визия в каква посока следва да се развива, респективно да се стимулира туристическия продукт”, коментира Байко Байков - председател на асоциацията.
На свой ред Ангелкова посочи пред журналисти, че недоволството от политиката в туристическия сектор, изразено от организацията, е мнение само на част от браншовите сдружения и допълни, че изразяването на несъгласие с политиките на ведомството е право на организацията.
„Фактите за сектора доказват, че сме на прав път, със сигурност има още какво да се желае, защото Министерството съществува от три години, а проблемите в бранша са трупани от години”, категорична беше Ангелкова.
Тя призна, че има проблеми в дигиталната реклама на България като туристическа дестинация. Бюджетът за реклама на страната ни е 12 млн. лв., а за догодина министърът посочи, че ще иска допълнителни 2-3 млн. лв.