Недоволни туристи от условията в хотел в Лозенец, решили да потърсят законните си правата и за назидание според тях останали заключени от управителката.
„Да знаете, ако сте на Черно море и се оплачете в Комисия за защита на потребителите ще бъдете наказани с арест в хотела и ще сте заложници един ден”, обяснява летовникът Кристиян Георгиев.
„Аз бях този който реши първи да излезе, да отиде да изчака в колата, казах им слязат след което пробвах да отворя вратата, не се получи,пробвах да звънна на звънеца, позволих си да почукам на вратата,която е зад офиса,но пак никой не ми отговори оттам, след което реших да запиша цялата история. Не успях по никакъв начин да се свържа с никой от хотела. Бяхме заложници. Ние излизахме да се веселим и на вечеря. Ако на някой му беше станало лошо, може би нямаше в момента да говори тука", допълва друг летовник Александър Стоянов.
Той допълва, че „след като запазихме бележките, които ни бяха предоставени от дамата и казахме, че ще ги представим да оплачем пред различните институции, тя каза да си запазим бележките за „оня свят”, имаше още няколко безброй обиди и безброй квалификации като непристойно поведение”.
Денка Тошмакова, която е управител на хотела заяви, че вратата на хотела е била заключена в интерес на всички почиващи. Ако някой поиска да излезе имало телефон. „Просто колежката в момента го сменяше, защото ние се редуваме, телефонът е през цялото време отвън и отвътре се чете”, добави тя.
Летовниците не са особени късметлии - още при стъпването си в Лозенец разбират, че във вилите, в които са направили резервации, има дублирани места. Вината е на сайта-посредник, през които са решили да осигурят почивката си. От там им обещават, че като компенсация ще ги настанят, където пожелаят в морското село. Така избират този хотел, но той не отговаря на идеята им за почивка, тъй като няма собствен плаж и е далеч от нощния живот на Лозенец.
От сайта потърпевшите знаят, че хотелът е три звезди. Според тях обаче условията и базата не отговарят на тази категория. Затова подават жалба в Комисията за защита на потребителите.
„Бяха изпратени два екипа за проверка на въпросния обект и към момента на проверката и по време на самата проверка не бе представено удостоверение за категоризация или временно такова за открита процедура за категоризиране. Това е все едно да караш без шофьорска книжка, нещо такова, ако мога да направя аналог", коментира Николай Стойков, който е директор на КЗП-Бургас.
Липсва ли категоризация на хотела и ще бъдат ли наложени санкции - ще стане ясно в понеделник. След направената проверка, напрежението между летовниците и управителката ескалира. Жалбите им са многобройни, а с тях нарастват и обидите. От хотела заплашили, че ще изхвърлят багажа на гостите си в морето. Наложила се и намеса на полицията на място, като в момента вече и двете страни са предупредителни протоколи.
„Това е просто виц, нали разбирате, че ние нашите гости не ги заключваме, нито пък ги бием, както е съобщил в полицията, че аз го заплашвам. Мен виждате ли ме трима мъже да ги бия?! Как ще стане тази работа?! Нито имам .. . това просто не подлежи на коментар”, заяви управителят на хотела с уточнението, че той има категоризация.
Парадоксалното е, че въпреки неразбориите, туристите настояват да продължат почивката си именно в този хотел.